ska köpa häst

S

SkAhAhÄsT

Hej jag har ett problem jag vet inte riktigt vad jag ska göra för att bli bättre.jag ska få häst näst år och jag behöver tips om vad ni vet om hästen, sjukdomar och skötsel.Jag behöver verkligen de här tipsen.
 
Sv: ska köpa häst

Jag tycker du ska läsa alla böcker du kan komma över fram till dess. Sen lär man sig också väldigt mkt under tidens gång då man har häst. Har du ridit på ridskola och så innan? Lycka till med din häst när det är dax!
 
Sv: ska köpa häst

Apoteket har ett häfte som heter Hälsoråd för häst (eller nåt liknande). Det innehåller litegrann om sårvård, avmaskning, vaccinering, lite om vanliga sjukdomar. Om du inte haft häst förut så tycker jag du ska leta upp ett bra stall där du trivs och där det finns trevliga och kunniga människor att fråga, och se till att fixa stallplats åt din häst där. Allt som händer första året kommer vara nytt för dig och då är det guld att ha folk omkring sig som man litar på. Det sparar mycket pengar i och med att man slipper göra fel. Börja leta stallplats nu, det är ofta kö till de riktigt bra ställena. Så kanske du kan hitta någon häst att hjälpa till med så du lär känna folk och plockar upp kunskaper redan innan du köper din häst. Att ha sin häst uppstallad på ridskola kan t ex vara en jättebra idé eftersom du då har ridlärare på plats och kan få lektioner lätt och smidigt utan att behöva åka iväg med transporten.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har tänkt ta upp ridningen igen efter flera flera års uppehåll men känner att jag kommit av mig väldigt mycket vad gäller både...
Svar
9
· Visningar
741
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Jag har insett att jag behöver komplettera med höpellets till min gamla häst. Tandkoll utfördes för en månad sedan, och hästen har...
Svar
4
· Visningar
272
Senast: lizzie
·
Hästvård Vi har hittat en häst som är perfekt på alla vis. Dock har stallet den står i skabb och hästen är synligt drabbad. Är det idiotiskt att...
Svar
2
· Visningar
759
Senast: Cambrie
·
Hästvård het o älskar hoppning. Snäll och lugn i hantering, behöver inte ens bindas upp i stallgången. Till bara för några veckor sen fick man...
Svar
19
· Visningar
1 535

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp