Ska till MK 10/10

B

**BORTTAGEN**

Är redan nervös över vad de ska säga. När jag ringde och pratade med vet. sa han att det var ju inte bra att Gawel inte hade blivit bättre över sommaren. Vad menar han med det? Kommer Gawel inte bli bra? Kommer jag bli tvungen att ta bort min älskade pålle som jag har haft i 10 år...Får ont i magen bara att tänka på det. Kan man inte får leva i sin lilla värld och tycka att allt frid och fröjd.
 
Vet inte vad det är för fel på din häst men avråder dig starkt från att åka just DIT med honom.
 
Jepp,håller med - varför?? Har varit där många vändor med min häst sen i somras, hämtade bla hem hénne i tisdags efter att hon varit "inlagd" där i 10 dagar.Jag har bara positiva erfarenheter därifrån! Bra personal och väldigt bra bemötande har både jag och min häst fått!
 
Jag undrar också varför inte till MK? Efter att ha provat mig igenom klinikerna i Gävle, Uppsala, en stor del av stockholmstrakten etc så anser jag MK vara ÖVERLÄGSET bäst på allt som inte är ren medicin, där är Ultuna ibland bättre.

Men jag är SUPERNÖJD med MK. Bra veterinärer, rätt diagnoser, trevligt bemötande, bra service etc. Vilket är betydligt mer än vad man kan säga om en hel del av de andra...

Hästen tycker dessutom betydligt bättre om MK än om Ultuna t ex. Ultuna betraktade han som ett koncentrationsläger och matvägrade och ville hem. MK betraktar han som Hotell Hilton och tyckte mest "hej matte, gott käk här" när jag hälsade på när han stod där =)

/Alexandra - ska sova nu så jag rkar gå upp imorgon. Ska på återbesök på MK med valacken =)
 
Stressen och kaoset jag hamnade i på den kliniken är svår att beskriva i efterhand. Jag kom dit med en häst som på få dagar blivit akut dålig, trots att jag faxat in en remiss lyckades de ställa en helt felaktig diagnos (rätt medvetna om det säkert) och ville trots upprepade frågor inte förklara varför de ställt denna. Istället höjer en av veterinärerna rösten avsevärt och går till rent angrepp mot mig.
(Det hela löste sig 4 dagar senare på Ultuna där hästen fick den behandling hon borde ha fått på den förra kliniken. Fallet är anmält.)
Man dömer kliniken efter de veterinärer man mött och på MK råkade jag på 3 st som alla betedde sig som om de kom från en planet där blod, var och sjukdomar (andra än en och annan hälta) inte existerar.
 
Jag har en kamrat som råkat ut för ungefär samma sak som dig, att veterinären på MK höjer rösten och blir smått otrevlig när hon ifrågasätter behandlingen...Dock har jag aldrig råkat ut för detta själv.

Var du där i somras med din häst? För då tyckte jag att det var allmänt rörigt!! Det har varit bättre när jag var på återbesök nu i höst.
 
Jag har varit ett flertal gånger på MK med min häst, senast 9/9.
Alla är jättetrevliga, både veterinärer, vårdare, hovis och hans lärlingar. Min häst trivs där, även om han ej har varit inlagd där. :cool:
Ingen som frågar varför jag åker dit med min "gamla" häst (22) och kostar på honom så mkt.
På Ultuna är det tvärt om. Det första de frågar om är hästens ålder och om den är försäkrad. Har även hänt min kompis flera gånger när hon har varit där med sin "gamla" häst - de tyckte att hon skulle avliva hästen direkt utan att ens undersöka den! :devil:
 
På Ultuna är det tvärt om. Det första de frågar om är hästens ålder och om den är försäkrad. Har även hänt min kompis flera gånger när hon har varit där med sin "gamla" häst - de tyckte att hon skulle avliva hästen direkt utan att ens undersöka den! :devil:

Precis det där scenariot har jag varit med om på MK.
 
Jag har ju tyvärr VÄLDIGT negativa erfarenheter från Ultuna. Jag var jättenöjd hur de skötte stoets fång och arabens spiktramp. Men sen spårade det ur bigtime och jag lyckades träffa på TRE idiotveterinärer (ursäkta språket men finns inte annat ord). Slutade med att halt häst friskförklarades. En vecka senare lades han in akut på MK... Med diagnos, som Ultuna inte hittat på 8 månader, och de friskförklarade som sagt var tillslut.

Sen har jag hållit mig undan Ultuna och helt satsat på MK.

MEN, det finns EN veterinär på MK som jag INTE vill ha. Haft honom en gång och han var väl inte direkt lysande. Handlade dock om vetbesiktning och tandrasp så inte så mkt att göra "fel" på, var attityden och oförmågan att lyssna jag inte gillade dock. Sen har denna veterinär på telefon i stort sett skällt ut mig efter noter (helt felaktigt) och vägrat lyssna. Det resulterade i en klinikresa helt i onödan.. Hade han bara LYSSNAT hade han varken behövt skälla på mig eller utmåla scenarion långt från sanningen. Så honom vill jag INTE ha och har noll förtroende för.

Nu vet jag inte om det är densamme som de här som är missnöjda med MK mött, men han har ett "tvådelat" efternamn.... *komma runt PUL*

Men alla de andra vet jag haft kontakt med på MK har varit suveräna. Och den jag har nu tänker jag INTE släppa. Han är suverän på alla sätt =)

Återbesöket blev fö som förväntat. Bättre men inte bra =/ Sprutad med tuppkam och kortison igen. Återbesök om tre veckor, är han inte bra då får vi diskutera om vi ska försöka spruta igen, scinta, göra en artoskopi eller vad fasiken vi ska göra. Är han bra är det bara rida på tills han blir dålig igen..

Men som sagt, den enskilde veterinärens bemötande är ju oerhört viktigt, och träffar man "fel" veterinär så är det inte konstigt man är missnöjd... Jag gav dock upp Ultuna efter tre idioter på rad..
 
Nu vet jag inte om det är densamme som de här som är missnöjda med MK mött, men han har ett "tvådelat" efternamn.... *komma runt PUL*

Låter som samme man, namnet stämmer också.

Dock har även de andra veterinärerna betett sig väldigt illa. Trist att man ska behöva bemötas på ett dåligt sätt.

Däremot var 'mannen med det tvådelade namnet' värst. Vilken id**t.
 
Jag är inte förvånad över mannen med tvådelade namnet. Enligt min uppfattning har han vissa brister i sin sociala kompetens gentemot hästägare :devil:

Fast tråkigt du mött fler veterinärer där som är så. Jag har som sagt aldrig blivit minsta dåligt bemött av någon av de andra, och aldrig hört dem ens vara i närheten av otrevliga mot andra heller. Varesig när jag tjuvlyssnat när jag suttit och väntat därnere, eller hur bekanta bemötts.

Sen kan det säkert ha med vilken typ av sjukdom/skada man söker för. Jag var som sagt jättenöjd med Ultuna när det gällde fång och komplicerat spiktramp med komplikationer. Men när det kom till hältutredning kan det närmast jämföras med en fars och åtta månaders okvalificerat gissande.

Och kan ju inte låta bli att fundera på hur mkt elände jag hade besvarats om de kunnat ta den där förbannade röntgenplåten jag ville ha tagen 2001, eller iaf LYSSNAT på mig.. Men istället lyckades de friskförklara en uppenbart halt häst... :crazy:

Är ju inte otroligt att någon gång i framtiden så är jag missnöjd med MK:s behandligt av någon specifik skada/sjukdom. Men under mitt rännande där hitills och när jag telefontrakasserat dem kring sjuk fölis så har det varit superbt bemötande rakt igenom på alla fronter. Utom just då "mannen med det tvådelade namnet". Iofs öste nämnde man beröm över min arab *flin* Och han har varit landslagsvet för distanslandslaget. Men det är väl iofs det enda positiva intryck jag har av honom whatsoever. I övrigt har han tyvärr visat ett otrevligt sätt, en total oförmåga att lyssna och så är han benne mig löjligt RÄDD för hästarna i vissa situationer. T ex när araben skulle tandraspas. Lugnande, tvångsspilta och brems..(hade gått utmärkt utan..). Och hästen är lugn som en filbunke. Men nämnde man är LIVRÄDD att hästen ska få ett frispel och hoppa ur tvångsspiltan "för man vet aldrig när de gör det, akta, håll i bremsen där!" Ganska roande, men inte riktigt vad jag vill se hos en veterinär ;) Dessutom gav han en djursjukvårdare en rejäl avhyvling för hon höll bremsen för löst enligt hans mening...

Men, även solen har sina fläckar, och han är ju lätt att undvika liksom =)
 
Jag är inte förvånad över mannen med tvådelade namnet. Enligt min uppfattning har han vissa brister i sin sociala kompetens gentemot hästägare :devil:

Vissa brister?! Har han någon social kompetens? :devil:

Intressant att höra att även andra har dåliga upplevelser när det gäller honom!
 
Jo, han har faktiskt viss. Han ringde upp någon hästägare idag efter att ha sett hans häst vinna ett lopp på TV. Och lät trevlig. Så han KAN..är väl mer han inte VILL misstänker jag :devil:
 
Han med tvådelade namnet har jag också blivit varnad för, och jag har inte honom. Tror att han har ganska mycket "dyra tävlingshästar" som patienter...Jag har dock inga åsikter om hans sociala kompentens, vet iaf en mig närstående person som tycker att han är bra.
 
Jag tror inte att han gått utbildningen här i Sverige där en avsevärd tonvikt läggs på djurägarkontakten.
 
Det skulle ju förklara saken..eller, en del av den, varför han är så "räd" för hästar helt i onödan förklarar det ju inte. Fast han erkände själv att tandraspning inte var hans favoritsyssla, men är man sådär rädd bör man nog helt frånsäga sig det..

Nåja, han är lätt att undvika i alla fall =)
 

Liknande trådar

Hästvård Usch jag mår så dåligt. Min hovslagare är superduktig och det har aldrig varit några problem med honom. Han har alltid med sig 1-2...
Svar
17
· Visningar
2 514
Senast: Stereo
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
8
· Visningar
935
Senast: BornAgain
·
Hästvård Börjar misstänka starkt att min häst har magsår och har troligtvis haft det länge. 🙁 Har frågat veterinären förut om det kan vara det...
Svar
3
· Visningar
537
Senast: Murray
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 281

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp