Ska vi recensera Kim Jong-un senaste ridfilm?

Rialavargen

Trådstartare
Nu har det kommit ytterligare en ridfilm på Kim Jong-un. Tänkte att vi kunde recensera hans ridning.
Jag är rätt imponerad av hans mod. Med tanke på hans paranoida drag att ha ihjäl släktingar och partitoppar som står nära tronen, förmodligen av rädsla för statskupp så rider han som om det inte fanns någon morgondag.
Men var är HJÄLMEN :nailbiting:
 
För att vara så vest fientlig måst man ju säja att han visar upp goda egenskaper i westernridning enligt de western action filmer som är producerade.

Är väl inget man rekommenderar utifrån daglig boskaps skötsel, men på en rodeo skulle han väl passa in perfekt.
 
Källan är väl de bilder jag sett av dem, Guld (Palomino/Isabell), Koppar (fux) och Svart Chrome (svart) är de jag sett.
Okej, mig veterligen finns de som skimmel men de gula är vanligast så kanske är därför de vita inte syns så ofta. Sen vet jag inte om det är en Teke i filmen utan det kan mycket väl röra sig om tex anglo. Stor del av tiden i länkad film är det ju text som döljer hästen rätt effektivt så mitt inpass rör enbart möjligheten till färgen inom rasen inte någon identifiering av rasen på aktuell häst
 
Källan är väl de bilder jag sett av dem, Guld (Palomino/Isabell), Koppar (fux) och Svart Chrome (svart) är de jag sett.

Okej, mig veterligen finns de som skimmel men de gula är vanligast så kanske är därför de vita inte syns så ofta
Alla hela färger är tillåtna, skimlar inte ovanliga alls.

Edit: ibland föds helt ljusa/gräddvita föl med blåa ögon. Ser himla ovant ut med ett så ljust föl och mörk mamma eftersom man lärt sig att hästar aldrig föds skimmel :)
 
Källan är väl de bilder jag sett av dem, Guld (Palomino/Isabell), Koppar (fux) och Svart Chrome (svart) är de jag sett.

Du har fel. Snabb googling:

Den vanligaste färgen är gulbrun, även kallad bork, men även svart, brun, fux, isabell, skimmel och mer ovanliga färger som Cremello och perlino förekommer. Dock är inte brutna färger som tigrerad eller skäck tillåtet. Hästarna är oftast kraftigt apelkastade.
Färg: fux, brun, svart, skimmel, gulanlag, black
Ursprung: Turkmenistan, södra Ryssland
Mankhöjd: 150–160 cm cm
 
Återigen imponerar han i sin ridning tycker jag. Ridningen tycker jag tyder på att han lägger ned ganska mycket tid med hästar. Farten beror väl på att nu har han lyckats minska i vikt och är glad för det. Underbara hästar.

Han tycker ju om basketstjärnan som Obama skickade som kontaktperson så på något sätt verkar det finnas en sportkille inom den killen som hamnat i en otroligt konstig situation som arvsledare i Nordkorea.
 
Han ser ju inte ut som en ovan ryttare, sitter rätt säkert i sadeln vad det ser ut i full galopp i alla fall. Lite svårt att föreställa mig att han har finess med dressyr dock, men filmen var väl menad att visa på hans styrka/mod/hälsa eller nåt. Vackra hästar hade dom i vilket fall.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp