Skadad armbåge

vinkelina

Trådstartare
Jahaps. Bär jag sadlade hästen idag så råkade jag slå armbågen mot hennes tänder (grinig tant och jag skulle mota bort henne)

Ont som tusan då och strålade mot handen. Kunde ej hålla tyglar i den handen. Jo jag kom mig upp på hästryggen i alla fall. En tjej kollade den senare men inga täcken på brott.

Nu nästan 4 timmar senare värker det ännu. Mest ont när jag böjer. Men även vid sträckning. Börjar fundera om det kan ha kommit en spricka i armbågen. Nån som råkat ut för det och kan berätta hur det käns. Har spräckt handleden en gång och har nu liknande smärtor men ej på samma nivå
 
Sv: Skadad armbåge

Jag slog i armbågen i sömnen en gång när jag sov i en tillfällig säng med en konstig utskjutande kant i armhöjd. Det gjorde så ont att jag nästan svimmade (tänk dig att vakna av det!) och värkte i kanske två dagar efteråt, inga men efteråt.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 201
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
4 905
Senast: Alexandra_W
·
Småbarn Nu har vi bråkat med detta över ett halvår! Tandborstningen! Gick hyfsat ett tag,men nu är det fullkomligt panikskrik igen, och jag...
2
Svar
35
· Visningar
4 890
Senast: Hermelin
·
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
43 723
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp