Skadad på skolan

cowgirl81

Trådstartare
Sonen skada sig när han skulle ta emot en dörr på skolan, med händerna på glaset, så skar upp ena armen, Detta hände i våras, så fick möta upp lärare och sonen på vårdcentralen. Jag tycker ärret är väldigt fult och bulligt. Nån som vet om man får ersättning för sånt, och vem ska man kontakta.
 
Sonen skada sig när han skulle ta emot en dörr på skolan, med händerna på glaset, så skar upp ena armen, Detta hände i våras, så fick möta upp lärare och sonen på vårdcentralen. Jag tycker ärret är väldigt fult och bulligt. Nån som vet om man får ersättning för sånt, och vem ska man kontakta.

Ert försäkringsbolag. Och även skolans antar jag :)
 
Kolla med skolan hur de har med försäkringar på barnen. Hemförsäkringen blir nog svårt skulle jag tro, men de går ju också att kolla upp.
 
Kan de gå på hemförsäkringen då. Vi har inga försäkringar på oss själva. :(

Nä har ni inga försäkringar har ni ju ingen som betalar ut ersättning. Men kolla med skolan, för som sagt kan ju säonen vara försäkrad när han är i skolan. Jag har inte jättebra koll på skolors försäkring dock, så vet inte om det funkar så.
 
Sonen skada sig när han skulle ta emot en dörr på skolan, med händerna på glaset, så skar upp ena armen, Detta hände i våras, så fick möta upp lärare och sonen på vårdcentralen. Jag tycker ärret är väldigt fult och bulligt. Nån som vet om man får ersättning för sånt, och vem ska man kontakta.

Kommunen/skolan har ofta en kollektiv olycksfallsförsäkring, däremot krävs det att du gjort en skadeanmälan för att kunna söka ersättning för ärret.
 
Kan de gå på hemförsäkringen då. Vi har inga försäkringar på oss själva. :(
En hemförsäkring täcker saker och ibland rättshjälp, inte personskador. Däremot kan man lägga till personförsäkringar och även om de inte är särskilt täckande eller ger så mycket så är det bättre än inget. Ta kontakt med lite olika försäkringsbolag och kolla upp deras försäkringar. Det är inte dumt att ha en bra försäkring om/när något händer. Det är bra om försäkringen även täcker sjukdom och inte bara olycksfall och det gäller både barn och vuxna.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Har en 15 åring som just nu driver mig till vansinne. Han har betygsvarning i SEX ämnen nu inför terminsavslutet i 8an och han skiter...
Svar
18
· Visningar
3 187
Senast: Tassa
·
Övr. Barn Jag är lite kluven i frågan hurvida man som förälder bör lägga sig i sitt barns vänskapsrelationer och i vilken grad man ska försöka...
Svar
6
· Visningar
1 834
Senast: Mois
·
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
743
Juridik & Ekonomi Min hyresvärd (Poseidon) har renoverat alla förråd i källaren. Flyttfirman som de anlitade för att packa och magasinera allt har orsakat...
Svar
19
· Visningar
1 591
Senast: lindaf
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp