Skadeanmälan på bil - hur göra?

Ni kände alltså varandra? Att inte ens kliva ur bilen efter en kollision utan bara köra iväg lär väl ses som smitning? Att inte kolla skador verkar ganska märkligt dessutom om det inte är en gammal skrotbil man kör och detta var inte ens förarens bil? Låter som att de har fixat en ny och värre skada som de vill ha ersättning för och försöker dra en vals. Skicka du in till ditt försäkringsbolag vad som hände och låt sedan försäkringsbolagen göra upp.
 
Ni kände alltså varandra? Att inte ens kliva ur bilen efter en kollision utan bara köra iväg lär väl ses som smitning? Att inte kolla skador verkar ganska märkligt dessutom om det inte är en gammal skrotbil man kör och detta var inte ens förarens bil? Låter som att de har fixat en ny och värre skada som de vill ha ersättning för och försöker dra en vals. Skicka du in till ditt försäkringsbolag vad som hände och låt sedan försäkringsbolagen göra upp.
Nej jag och bilägaren känner varandra ytligt, föraren har jag dock aldrig träffat. Bilägaren var ju inte på plats när det hände.
 
Har du några märken på släpet som indikerar att det kan ha blivit en skada på bilen? Tänker på färg eller bucklor. Backade själv in i en bil förra året och även om det gick väldigt långsamt och det bara blev en liten buckla så syns lite färg och en buckla på min bil. Om du inte kan se något sådant skulle jag vara tydlig med det till försäkringsbolaget, kanske t o m fota.
 
Nej jag och bilägaren känner varandra ytligt, föraren har jag dock aldrig träffat. Bilägaren var ju inte på plats när det hände.
Då är jag med :)
Jag hade skickat in skadeanmälan och släppt det sedan. Vill de försöka begå försäkringsbedrägeri (vilket det låter som) så är det upp till dem. Du kan bara säga vad som hände, mer kan du inte göra.
 
Har du några märken på släpet som indikerar att det kan ha blivit en skada på bilen? Tänker på färg eller bucklor. Backade själv in i en bil förra året och även om det gick väldigt långsamt och det bara blev en liten buckla så syns lite färg och en buckla på min bil. Om du inte kan se något sådant skulle jag vara tydlig med det till försäkringsbolaget, kanske t o m fota.
Nej jag har inte så mkt som en skråma. Men jag backade vääääldigt långsamt och antar att bilplåt är mjukare. Vet heller inte vilken del av släpet som touchade i....
 
Då är jag med :)
Jag hade skickat in skadeanmälan och släppt det sedan. Vill de försöka begå försäkringsbedrägeri (vilket det låter som) så är det upp till dem. Du kan bara säga vad som hände, mer kan du inte göra.
Låter klokt. Är bara så fascinerad av hela deras agerande O_o
 
Nej jag har inte så mkt som en skråma. Men jag backade vääääldigt långsamt och antar att bilplåt är mjukare. Vet heller inte vilken del av släpet som touchade i....

Så är det kanske, men lite skumt verkar det.

Jag hade varit tydlig med händelseförloppet i skadeanmälan. För många år sedan sparkade min häst på en bil. Jag beskrev allt utförligt och skickade även in ett foto för att förtydliga. Bilföraren ansågs vållande trots att jag gått på fel sida av den lilla grusvägen med hästen (vilket jag gjorde för den delen av vägen var isfri).
 
Var med om en som ville skicka in en skadeanmälan ett halvår efter påstådda skada inträffat, hon påstod att jag kastat in backen på en volvo BM från 60 talet och backat på henne efter jag dragit upp henne från diket.

Jag så till henne att ringer fb mig så säger jag som det är, att jag inte hört något om en skada fören ett halvår efter det skulle inträffat.
Till saken hör att bilen skulle till verkstaden för reparationer och sedan säljas plus att föraren var ökänd för att backa på en stallägares avloppsbrun.
 
Ett tips till framtiden är att fota skadorna på den andra bilen vid olyckstillfället. Då kan det liksom inte dra någon vals och få dig att betala något annat än det du gjort. Jag gjorde det på en bil jag råkat backa in i. Visade sig att de hade skador på andra sidan också som jag inte var upphov till. Vet dock inte hur det hela slutade, bilen stod inte på mig och misstänker att det antingen inte blev något eller att min pappa betalade självrisken :o
 
Ett tips till framtiden är att fota skadorna på den andra bilen vid olyckstillfället. Då kan det liksom inte dra någon vals och få dig att betala något annat än det du gjort. Jag gjorde det på en bil jag råkat backa in i. Visade sig att de hade skador på andra sidan också som jag inte var upphov till. Vet dock inte hur det hela slutade, bilen stod inte på mig och misstänker att det antingen inte blev något eller att min pappa betalade självrisken :o

Håller med, alltid fota den andres bil och regnr. De flesta är ärliga, men man vet aldrig vilka.
 
Trots flera påtryckningar verkar bilägarens son inte vilja ge mig namn och personnr på föraren..... Han verkar inte förstå att han bara förhalar processen till sin egen nackdel. Jag kommer dessutom trycka på detta i min anmälan till fb, tror inte det är till hans fördel :p
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Igår blev jag (nå, min bil med mig i) rammad av en traktor. Jag körde på vår lilla, lilla grusväg och fick syn på mötande ekipage...
2
Svar
25
· Visningar
3 473
Senast: Fibusen
·
Äldre Nya bilen rullar bra, men verkar ha osynlighetsmantel över skåpet. Svängde av motortrafikled och stod stilla vid företrädet vid påfarten...
Svar
15
· Visningar
1 151
Senast: skuggi
·
Äldre Min bil blev idag påbackad på parkeringen till brukshundklubben. Hon som backade på den bad så hemskt mycket om ursäkt och frågade om vi...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
9 702
Senast: bollen__
·
Övr. Hund För några veckor sedan blev min kelpie (16 kilo) attackerad och biten av en fullvuxen Gran danois hane. Jag var inte med men enligt...
Svar
2
· Visningar
4 534
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp