skäckhingsten Black diamond!

L

linda_04

Hur många har avkommor efter skäcken Black Diamond här inne?? Lägg gärna in bilder!!! :)
 
Sv: skäckhingsten Black diamond!

Har inte sett någon avkomma själv, men minns att det för några år sedan ständigt fanns annonser från BDs ägare i tidningen Hästen, det var fölungar och två avelsston som annonserades ut, vill jag minnas. Någon som vet om han använts till andra ston än ägarens egna?
 
Sv: skäckhingsten Black diamond!

Mest sina egna vad jag vet!! Men hon har skrivit att hon betäckt andras med honom också. Hon har 3-4 föl per år som hon säljer efter honom.. Så vuxna hästar ska hon inte sälja så många men nån ibland kanske..
 
Sv: skäckhingsten Black diamond!

Är det ingen som vet något om honom? Vi har ju ett gäng här som brukar ha koll på icke godkända hingstar som använts i halvblodsaveln?
 
Sv: skäckhingsten Black diamond!

Aha, där ser man, det finns alltså två icke godkända halvblodshingstar som heter Black Diamond. Är "skäck-Black Diamond" avelsvärderad? Det verkar som om fullblodet är det iaf.
 
Sv: skäckhingsten Black diamond!

Jag tror inte att han är det.. Inte vad jag vet i alla fall. Var och tittade på ett par avkommor till han hemma hos uppfödaren en gång. De var fina, men hon hade så bråttom med köp så det blev inget tyvärr :(
 
Sv: skäckhingsten Black diamond!

Tittar man på pappans stam borde de kunna hoppa ok? Vet ju inte vad hon har för ston, förståss... Minns att jag sett någon Leslie, en skäck, och Amazing nånting, ett brunt sto, ute på annons många år, men vet inte om det är de hästarna hon fortfarande avlar på?
 
Sv: skäckhingsten Black diamond!

Såg på annonsen om Black Diamond att det var bara 2 ston som skulle föla, det var ett brunt sto som Inte tog sej till förra året och tydligen en skäck i år..
Laika. E: Raffaelli Z. Mf: Ragtime.

Amazing Grace. E: Camido V - Roman Way xx - Furioso xx

hbl-sto på 177cm. E: Singmir 557 - Ceylon 454 - Gaspari 340 : denna var den som inte tog sej, tror hon var över 25 :)

den fjärde vet jag inte vad det var för nån nu..
 
Sv: skäckhingsten Black diamond!

Singmir exporterades -78 eller -79, så om han har några svenska avkommor i livet är de välfigt gamla nu!
 
Sv: skäckhingsten Black diamond!

Camido V var e Furioso III - Roman Way xx - Granit. Någon har blandat ihop stamtavlan.
 
Sv: skäckhingsten Black diamond!

Okej, då måste uppfödaren skrivit fel. konstigt.. :(
 
Sv: skäckhingsten Black diamond!

Vet en avkomma efter honom som tävlar 1,10 hopp. 7 år. Bra temprament och bra gång. Riktigt fin häst faktiskt! :)
Någon som vet varför han inte blev godkänd?
 
Sv: skäckhingsten Black diamond!

Black Diamond kan aldrig godkännas på grund av sin härstamning. För att en hingst ska godkännas måste mamma och pappa vara stamboksförda/godkända och av raser som är godkända för halvblodsavel. I Black Diamonds stam är det bara morfar Tammer Fors xx som var godkänd för halvblodsavel och som är av godkänd ras.
 
Sv: skäckhingsten Black diamond!

kl

Jag vet en del "matnyttigt" som granne om förhållandena men det är inget jag tänker skriva ut här. Jag är inte förvånad över att det blir ihopblandat.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Reklamen för black week/friday väller in. På mail, på sociala medier, på tv osv. Jag blir bara trött. Jag fattar om man passar på att...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 889
Senast: Red_Chili
·
Gnägg Det var i en annan tråd jag fick lära mig att det vita på en skäck är brist på pigment och inte någon skimmelgen(?). Spännande! Sedan...
Svar
18
· Visningar
1 600
Senast: Time Lord
·
Övr. Hund Hej alla. Vi fick avliva vår 16 åriga hund i somras. Det gnager mig varje dag om den stunden då jag har totalt black out. Hon...
2
Svar
25
· Visningar
2 407
Senast: tanten
·
Avel Ni som har erfarenhet av det, är det prisvärt? Hur funkar det i praktiken? Vad har ni för kriterier för att ni skall tycka att det är...
Svar
1
· Visningar
383
Senast: Hedwig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp