skäckhingsten Black diamond!

Sv: skäckhingsten Black diamond!

Han är efter Furioso III-Roman Way xx-Granith...hans mamma hette Romantica och mormor är skäckstoet Amour-enda skäckstoet med elit...så vitt jag vet.Han är väl ca 163 cm hög ungefär.Han har lämnat ett 10-tal föl efter sej innan han blev kastrerad.Camido har tävlat i såväl hopp/dressyr (LB/LA) som deb/lätt fälttävlan och han är även inkörd.Helt underbart temperament...nuvarande ägaren kan säkert berätta mer.Ett foto på Camido nedan

GOD MORGON ANNELI...säger jag till mej självt.Camidos mormor är Niccolina och ingen annan.Hade vimsat ihop stamtavlorna på mina hästar som jag haft.:D :D :rofl:

Rätt ska vara rätt...;)
 
Sv: skäckhingsten Black diamond!

Jag har en avkomma till denna hingst!! med mamman lesly..:)
kanon mysig häst!! Hon heter nikita..är 7 år nu..rider western med henne...jätterolig att ha o göra med. Är nyfiken ..modig..säger alltid till om det inte passar..ingen man kan jamsa runt med..men är ändå resonabel. tyvärr vet jag inte hur man lägger in bilder.:bump:
 
Sv: skäckhingsten Black diamond!

guch vad jag är dålig på att begripa detta hur man gör.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: skäckhingsten Black diamond!

Jag har ett sto efter honom..kan bara tyvärr inte ladda upp bilder...vet inte hur man gör ju:rofl:
 
Sv: skäckhingsten Black diamond!

Hur många har avkommor efter skäcken Black Diamond här inne?? Lägg gärna in bilder!!! :)

Hej! Har en avkomma efter Black Diamond som är född-05. Är inte så duktig på data så någon bild klarar jag inte att lägga in. Hon är iallafall mörkbrun/svart skäck med bläs, är nu ca 158 i manken och 160 i korset. Hon blir två i slutet på juni. Det allra bästa med henne är att hon har ett väldigt trevligt temprament. Hennes mamma är Amazing Grace.
 
Sv: skäckhingsten Black diamond!

Vore jag du skulle jag kontrollera om fölen verkligen är reggade med stam...och då menar jag RIKTIGA papper (typ SH el ASVH) inte a la skäckföreningen...

Mitt sto är reg. i ASVH med grå papper.
 
Sv: skäckhingsten Black diamond!

Tittar man på pappans stam borde de kunna hoppa ok? Vet ju inte vad hon har för ston, förståss... Minns att jag sett någon Leslie, en skäck, och Amazing nånting, ett brunt sto, ute på annons många år, men vet inte om det är de hästarna hon fortfarande avlar på?

Mitt sto har Amazing Grace som mamma och hon är skäck.
 
Sv: skäckhingsten Black diamond!

Nu har vi juh fått lite info i alla fall.. Hoppas att det kan komma nån mer som vet om några av hans avkommor.. :)

Hej Linda! Såg att jag fått ett privat meddelande men jag får inte upp fönstret. Skicka gärna igen. Mvh Smillan40
 
Sv: skäckhingsten Black diamond!

Det har inte kommit fram nått meddelande.
 
Sv: skäckhingsten Black diamond!

***delvis knapplån***
Min kompis ägde en helsyster till din häst, Smillan. Hon heter Amazing White och ägs idag av ridskolan i Heby. Bild på henne finns på:
www.hebyrf.nu/
Kolla "ridskolan" "Macy".

Hon var (när jag såg henne) en jättesnygg häst (trots färgen...:angel: )med mycket luft under magen och väldigt samarbetsvillig.
Däremot verkade uppfödaren lite underlig...

//granger
 
Sv: skäckhingsten Black diamond!

Nån av de där Amazing hästarna är e Camido...minns inte vem?Men den som ligger på hemsidan du länkat till är lik Camido och hästarna som kommer ur den linjen.

Jo tack jag vet...
 
Sv: skäckhingsten Black diamond!

Macy (Amazing White) som ägs av Heby RF är reggad som okänd, men uppfödaren är alltså hon som äger Black Diamond?
 
Sv: skäckhingsten Black diamond!

Ja uppfödaren äger Black Diamond, hon köpte honom som 1 åring.
 
Sv: skäckhingsten Black diamond!

Amazing Grace som hon har som avelssto är E: Camido V U: Amaizing Daisy ue: okänd
 
Sv: skäckhingsten Black diamond!

***svarar flera***

Ja, Macy (Amazing White) är E: Black Diamond U Amazing Grace. Min kompis köpte henne som ettåring och hade henne tills hon såldes till Heby, men hon såldes via Sven-Inge(?) Eriksson Stall Kuskahus där min kompis jobbade då.
Hon betäcktes med en connemarahingst Möllans Crazy som treåring och fick ett stoföl som jag tror heter Crazy Maze.

Macy var en jättetrevlig och go´ häst när jag kände henne. Först trodde vi att hon skulle bli liten, men det blev hyfsad storlek på henne till slut. Hon rörde sig trevligt och uppskattade hoppning. Jag hoppas att hon har det bra på Heby.

Amazing Grace är ju undan Amazing Daisy som var hälften varmblodig travare.

Jag minns när kompisen skulle regga macy, det var mycket bekymmer fram och tillbaka och hon skulle blodtypa samtliga i familljen för att få in stammen i papprena, men om jag inte minns helt fel så fick hon aldrig hjälp av uppfödaren med det material hon behövde från föräldrarna. Då blev det till sist gråa papper.

//granger
 
Senast ändrad:
Sv: skäckhingsten Black diamond!

Jag har en avkomma som är född-06 u. Amazing Grace. Jag skulle gärna ha mera info om stoet och om det finns bilder på henne.

Amazing Grace e. Camido V e.Furioso III - Roman Way xx - Granith
u. Amaizing Daisy ue. okänd
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: skäckhingsten Black diamond!

Roligt att man kan höra av någon som har hel-o-halvsyskon. Har ett foto på din som nästan nyfödd som uppfödaren skickat till mig via data. Han ser jättefin ut. Hur är han i sättet? Hoppas du får mycket roligt med honom, jag har inte ångrat mig hittills.
 
Sv: skäckhingsten Black diamond!

Kul att se Macy. Skrev ut bilden på henne, alltid roligt att ha till samlingen av Smillans släkt. Tack!
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Reklamen för black week/friday väller in. På mail, på sociala medier, på tv osv. Jag blir bara trött. Jag fattar om man passar på att...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 859
Senast: Red_Chili
·
Gnägg Det var i en annan tråd jag fick lära mig att det vita på en skäck är brist på pigment och inte någon skimmelgen(?). Spännande! Sedan...
Svar
18
· Visningar
1 535
Senast: Time Lord
·
Övr. Hund Hej alla. Vi fick avliva vår 16 åriga hund i somras. Det gnager mig varje dag om den stunden då jag har totalt black out. Hon...
2
Svar
25
· Visningar
2 343
Senast: tanten
·
Avel Ni som har erfarenhet av det, är det prisvärt? Hur funkar det i praktiken? Vad har ni för kriterier för att ni skall tycka att det är...
Svar
0
· Visningar
199

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp