Skäckhingsten Knut

EoG

Trådstartare
Någon som vet något om en skäckhingst med det namnet, storhäst av halvblodstyp mbr skäck eller svartskäck. Finns idag i Askersund men är köpt från Älmeboda som köpt från Hjo.
 
Någon som vet något om en skäckhingst med det namnet, storhäst av halvblodstyp mbr skäck eller svartskäck. Finns idag i Askersund men är köpt från Älmeboda som köpt från Hjo.
Hur gammal? Tänkte genast på hingsten Krut af Leasminde (tror det stavas så). En dansk hingst som såldes till nånstans utanför Gränna genom en bekant som handlar lite med danska och holländska hästar.
 
image.jpg
 
Väldigt gammal tråd men någon som vet vart han är idag? Jag hade hand om honom när han stog i Hjo:)
 

Liknande trådar

Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
7 791
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Lång historia kort, vi köpte en ponny förra hösten så detta har varit vår första sommar. Och det har varit en jobbig sommar. Han har...
Svar
0
· Visningar
500
Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
24 448
Senast: ptr
·
Hästmänniskan Har en ponny som jag haft ungefär ett halvår, köpt som främst hopponny och för att starta lite dressyr samt fälttävlan. Ponnyn har gått...
Svar
5
· Visningar
1 290
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp