skälig hyreskompensation

moiran

Trådstartare
här på studentboendet där jag bor håller de på med en upprustning/utbyggnad som skötts dåligt av hyresvärden. vi tänkte försöka driva igenom en hyreskompensation för de drabbade, men vi är hemskt frågande över vad som kan vara en rimlig hyreskompensation. min stora fråga är:

vart vänder man sig för att få reda på vad som kan vara en rimlig hyreskompensation?

Har kollat lite på hyresnämndens hemsida, som jag tyckte kändes rimligt, men de verkar inte ha någon upplysande instans? vi tänkte ju försöka lösa det på egen hand med hyresvärden först innan vi blandar in hyresnämnden mer seriöst för en prövning. är det månne till konsumentombundsmannen han hör av sig?
 
Må så vara, men man kan kontakta dem för att få lite besked. Däremot så kommer de inte att driva ert fall, men svarar på frågor gör de oavsett om ni är medlemmar eller inte.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 839
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 801
Senast: mars
·
  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 013
Senast: Habina
·
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 882
Senast: cassiopeja
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp