Skär till Wahl?

tanten

Trådstartare
Hade igen aning om var jag skulle lägga tråden..... Hund, häst, hem....

Jag har en liten högt älskad men gammal Wahl klippmaskin. Köpte den när travarna skulle få pass och jag behövde klippa ren frysmärkning. (alltså - typ 1800-frusit-fast) Nu skulle jag behöva göra något åt skären men kan för min värld begripa vilka skär jag ska köpa.
Nån som har ett bra tips på var jag ska söka? Skäret är 45 mm brett. Överallt så har skären beteckningar och jag begriper inte vilka som skulle passa, eftersom mina inte är märkta. Eller så är maskinen så gammal att det är hopplöst fall? Just nu har jag den till hunden men har klippt maken med den också ;)
 
Hade igen aning om var jag skulle lägga tråden..... Hund, häst, hem....

Jag har en liten högt älskad men gammal Wahl klippmaskin. Köpte den när travarna skulle få pass och jag behövde klippa ren frysmärkning. (alltså - typ 1800-frusit-fast) Nu skulle jag behöva göra något åt skären men kan för min värld begripa vilka skär jag ska köpa.
Nån som har ett bra tips på var jag ska söka? Skäret är 45 mm brett. Överallt så har skären beteckningar och jag begriper inte vilka som skulle passa, eftersom mina inte är märkta. Eller så är maskinen så gammal att det är hopplöst fall? Just nu har jag den till hunden men har klippt maken med den också ;)
Det underlättar nog om du har modellen. Men annars tror jag att webbshoppar för hundtrimgrejor kan hjälpa dig. Det går också att skicka skäret på slipning.
 
Det underlättar nog om du har modellen. Men annars tror jag att webbshoppar för hundtrimgrejor kan hjälpa dig. Det går också att skicka skäret på slipning.
Den heter Wahl PRO Series Rechargeable och på baksidan står det Modell 9551. Det har hittills inte hjälpt mig i googlandet. Hittar ingen info ifall alla skär passar till alla Wahl.

Hästarnas skär skickade jag regelbundet till Lyckliga Fåret. Men vet inte om det är rätt ställe nuförtiden. Det var ju väldigt länge sedan. På den tiden jag klippte hästar mot betalning.
 
Den heter Wahl PRO Series Rechargeable och på baksidan står det Modell 9551. Det har hittills inte hjälpt mig i googlandet. Hittar ingen info ifall alla skär passar till alla Wahl.

Hästarnas skär skickade jag regelbundet till Lyckliga Fåret. Men vet inte om det är rätt ställe nuförtiden. Det var ju väldigt länge sedan. På den tiden jag klippte hästar mot betalning.
Jag slipar mina skär på lyckliga fåret fortfarande 😉.
 
Wahl PRO verkar ju saluför ett antal skär själva. Tyvärr är denna sidan från USA Ser några av dessa ut som dina?
https://wahlpro.com/store/blades.html

I så fall kanske det går att få hem via någon återförsäljare. Eller så kollar du med lyckliga fåret om de antingen har skär till Wahl, de verkar sälja till vissa märken. Eller om de vet någon som tar hem.
 
Senast ändrad:
Den heter Wahl PRO Series Rechargeable och på baksidan står det Modell 9551. Det har hittills inte hjälpt mig i googlandet. Hittar ingen info ifall alla skär passar till alla Wahl.

Hästarnas skär skickade jag regelbundet till Lyckliga Fåret. Men vet inte om det är rätt ställe nuförtiden. Det var ju väldigt länge sedan. På den tiden jag klippte hästar mot betalning.
Lyckliga fåret är ett bra och kunnigt ställe, fortfarande.
 
Den heter Wahl PRO Series Rechargeable och på baksidan står det Modell 9551. Det har hittills inte hjälpt mig i googlandet. Hittar ingen info ifall alla skär passar till alla Wahl.

Hästarnas skär skickade jag regelbundet till Lyckliga Fåret. Men vet inte om det är rätt ställe nuförtiden. Det var ju väldigt länge sedan. På den tiden jag klippte hästar mot betalning.
https://www.osfrisorartikler.se/sho...E1_FxSaPWfFzTNzFIw-28BS4Nx0dQ0BkaAhMnEALw_wcB
 
Den heter Wahl PRO Series Rechargeable och på baksidan står det Modell 9551. Det har hittills inte hjälpt mig i googlandet. Hittar ingen info ifall alla skär passar till alla Wahl.

Hästarnas skär skickade jag regelbundet till Lyckliga Fåret. Men vet inte om det är rätt ställe nuförtiden. Det var ju väldigt länge sedan. På den tiden jag klippte hästar mot betalning.
https://www.amazon.se/Wahl-Multi-Cu...ocphy=9062467&hvtargid=pla-314562368069&psc=1
 
Den heter Wahl PRO Series Rechargeable och på baksidan står det Modell 9551. Det har hittills inte hjälpt mig i googlandet. Hittar ingen info ifall alla skär passar till alla Wahl.

Hästarnas skär skickade jag regelbundet till Lyckliga Fåret. Men vet inte om det är rätt ställe nuförtiden. Det var ju väldigt länge sedan. På den tiden jag klippte hästar mot betalning.
Med tanke på att du har en så gammal maskin skulle jag skicka den på service och samtidigt be dom slipa skäret, alternativ att du önskar hjälp med att hitta ett nytt passande skär. Du behöver såklart veta vad du vill ha för längd på skäret eftersom det finns olika.
Rekommenderar parma.se.
Har skickat min maskin på lagning och service dit samt även slipning av skär. De säljer även massor av olika klippmaskiner inklusive Wahl och jag upplever att de verkligen kan sin sak där.
Skickade in smidigt via posten.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 079
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Jag har hand om en väninnas hund medan hon själv är utomlands. Hunden i fråga är en chihuahua, 5 år gammal. Har själv en ettårig...
2
Svar
23
· Visningar
3 702
Senast: Nirvana
·
Utrustning Hej. Vilket klippskär är bäst till att klippa häst med? Jag ska köpa en ny liten maskin som heter Moser Max 45 och då ingår ett 3mm...
Svar
3
· Visningar
1 247
I
Utrustning har fått en ny oster A5 klippmaskin men jag måste köpa ett skär. jag har varit ute på parma.se och där hade de flera olika typer. bla...
Svar
2
· Visningar
899

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp