Skärmkvaliteter

Hermelin

Trådstartare
Skärmen på min iphone har spruckit efter närkontakt med ett stengolv. Så jag gick förbi en firma för att kolla vad det kostar. Jo, det kostar mellan 599 och 1699 beroende på vilken kvalitet jag vill ha på skärmen. Enligt grabben bakom disken var det bara originalskärm som dög men jag känner mig tveksam. Är det någon som har bytt skärm på sin iphone och då bytt till något annat än original?
 
Min samsung kostade 1300kr att byta skärm på. Originalskärm och 3år gammal model.
Låter väldigt billigt med 600kr.

Jag resonerar som så att det är billigare att byta skärm än köpa ny mobil, och är man så pass klantig att skärmen är helt förstörd så får man helt enkelt betala för det ^_^. Skärmskydd och nytt skal ska införskaffas nu också så det inte händer igen ;).
 
Jag köpte en skärm för 400 kr till en iPhone 7 Plus och bytte själv. Det märks tydligt att det inte är någon originalskärm, färgerna är betydligt svagare och dassigare.
 
Min samsung kostade 1300kr att byta skärm på. Originalskärm och 3år gammal model.
Låter väldigt billigt med 600kr.
Vad för modell har du? Och var bytte du? Jag har en S9 som iofs bara är drygt ett år, men när jag kollade upp skärmbyte för ett tag sedan tyckte jag att allt var så dyrt.
 
Vad för modell har du? Och var bytte du? Jag har en S9 som iofs bara är drygt ett år, men när jag kollade upp skärmbyte för ett tag sedan tyckte jag att allt var så dyrt.
Var bara en liten mobilverkstad i ett köpcentrum, kommer inte ihåg vad den hette.. Bytte på en timme.
 
Jag köpte en skärm för 400 kr till en iPhone 7 Plus och bytte själv. Det märks tydligt att det inte är någon originalskärm, färgerna är betydligt svagare och dassigare.

Men är det tillräckligt bra? Så att du tycker att telefonen funkar?
 
Jag har också bytt själv, på flertalet iPhones, och har aldrig haft något att klaga på kvaliteten på den nya skärmen. På någon har hemknappen känts lite lös efteråt men inget som påverkar funktionen. Kostat mellan 3-500 att köpa en ny. Byter man hela skärmen och inte bara glaset är det dessutom väldigt enkelt att göra själv.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 327
Relationer Detta har jag funderat mycket på det senaste. Har själv en pojkvän sen 4år tillbaka, vi har våra duster emellanåt, men inte mer än så...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
11 804
Senast: monster1
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
1 843
Senast: NotlikeI
·
Körning Jag har ett shettissto på 8 år vi har haft sedan hon var 1. Hon rids av mina barn och vi har kört in henne. Jag har tömkört henne en del...
Svar
11
· Visningar
2 138
Senast: Mezcal
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp