Skaffa barn med någon man inte är kär i?

@Motacilla Jag håller med dig. Gudarna ska veta att jag har skrivit inlägg på det här forumet som jag är långt ifrån stolt över. Jag har hängt ut både mig själv och andra back in the days på ett sätt som jag aldrig skulle gjort idag och som jag redan då borde förstått var fel. Jag har hängt här i tretton år och jag har lärt mig så otroligt mycket om att vara människa här.

Men ingenting ursäktar att bete sig illa. Varken som i mitt fall att jag var (väldigt) ung under min sämsta period, eller att skylla på att man var full. Lika lite som det funkar i verkligheten att skylla på att man var full. De inlägg som gick till rena personangrepp mot andra användare igår tycker jag är långt över gränsen. Vad gäller resten kan jag känna att det kan vara bra om den som skrev dem lär sig något av det. Det gjorde jag under min resa här.
 
Jag vill inte leva ensam.
Du kan inte ha en sambo du inte älskar, inte är kär i, som du inte attraheras av, som du klagar över hans kön på ett internetforum-för att du inte vill vara ensam. Det är elakt!

Du kan inte skaffa barn för att du inte vill vara ensam- Det är egoistiskt!

Det finns ingenting som säger att du kommer bli älskad av den här mannen eller barnet , speciellt inte under dehär premisserna. Det kan tom bli så att de känner ett ansvar att umgås med dig när barnet är större.
 
Män går efter utseende, lr vill ha yngre, bli bara kontaktad av 50-plussare typ och det har inget med mitt mående att göra
Fel!
Min sambo kontaktade mig efter att en vän pratat om mig. Han hade ingen aning om hur jag såg ut och viste det inte heller förens vi sågs ett par veckor senare. Vi la grunden på samtal i telefon.
Jag är dessutom äldre än honom.

Det finns alla typer av mixer i bra relationer. Men de bygger på respekt och ärlighet. Du skriver att du är ärlig mot denhär killen. Visa honom då tråden.
 
TS, det är inget fel på ditt utseende men däremot din attityd och den bild du förmedlar. Nej, jag hade nog inte klickat vidare om det är den bilden du väljer att lägga upp på en app, välj istället ett foto där du ser lite gladare ut istället för dömande. Klickar inte du själv hellre på ett foto där någon ser glad ut istället för sur och/eller sammanbiten?

För mig är presentationen väldigt viktig, det spelar ingen roll hur snygga foton någon har om inte presentationen är bra eller obefintlig. Av samma anledning så väljer jag bort de som har foton där de ser "hårda", sura eller allmänt tjuriga ut.

Skaffa inte barn med någon du föraktar, det är mycket möjligt att han är pappamaterial men iaf för närvarande så är du inte mammamaterial och ett barn behöver stabila, älskvärda föräldrar som inte dömer dem efter utseende utan älskar villkorslöst. Din kärlek är villkorad.
 
Jag har dejtat i ca 4-5 år nu, hittat två män jag blivit kär i, ingen av dem visade sig vara något pappamaterial. Nu har jag träffat en kille som är pappamaterial, men jag är inte kär. Ok att skaffa barn med honom ändå? Hur hade ni gjort?

Jag är helt förbluffad över den här tråden och ditt sätt att bete dig. Antingen så är du ett troll eller så har du betydligt större problem än att vara singel.

Eftersom du ser helt normal ut så är det knappast ditt utseende som påverkar ditt singelliv eller brist på vänner. Rannsaka dig själv och sträva efter att bli en bättre människa. Och skaffa inga barn med någon förens du vuxit och kan bete dig bland andra människor.
 
Har följt tråden lite och har några frågor till dig TS @Ramlösa varför vill du skaffa barn? Vad är det med barn och föräldraskap som lockar? Hur ser du för dig att livet som barnfamilj och mamma kommer bli?

Generellt tycker jag man ska utgå från att det barnen/barnet som kommer till världen skall ha EN fast punkt i livet. Att utgå från att man skaffar barn med någon och att det skall delas på 50% här och 50% där gör ont i mig. Ett barn är inte en sak man skaffar som man kan flytta på hur som. Att växa upp med 2 olika familjer är tufft och det är mycket för ett barn att hantera då det är så mycket annat som sker i uppväxten. Som skilsmässobarn har jag en förståelse för att saker sker och att allt inte alltid blir som man sett för sig. Men ja, att skaffa barn med kompisar som man delar på låter som en märklig idé, skaffa hellre ett som är ditt eget. Har flera ensamma mödrar i min närhet som valt den vägen och jag är övertygad om att dom barnen kommer få en underbar uppväxt, men så är dessa mammor också fantastiska människor.
 
Har följt tråden lite och har några frågor till dig TS @Ramlösa varför vill du skaffa barn? Vad är det med barn och föräldraskap som lockar? Hur ser du för dig att livet som barnfamilj och mamma kommer bli?

Generellt tycker jag man ska utgå från att det barnen/barnet som kommer till världen skall ha EN fast punkt i livet. Att utgå från att man skaffar barn med någon och att det skall delas på 50% här och 50% där gör ont i mig. Ett barn är inte en sak man skaffar som man kan flytta på hur som. Att växa upp med 2 olika familjer är tufft och det är mycket för ett barn att hantera då det är så mycket annat som sker i uppväxten. Som skilsmässobarn har jag en förståelse för att saker sker och att allt inte alltid blir som man sett för sig. Men ja, att skaffa barn med kompisar som man delar på låter som en märklig idé, skaffa hellre ett som är ditt eget. Har flera ensamma mödrar i min närhet som valt den vägen och jag är övertygad om att dom barnen kommer få en underbar uppväxt, men så är dessa mammor också fantastiska människor.
Jag är å andra sidan också skilsmässobarn och har aldrig upplevt det som ett problem eller "tufft". Faktum med att det var en bonus att få en till vuxen och dessutom ytterligare två syskon som jag värdersätter i mitt liv. Det hänger ju på hur föräldrarna uppför sig, och det tror jag faktiskt nästan är bättre odds om man har en bra vänskap i grunden än bara en kärleksrelation.
 
Jag är å andra sidan också skilsmässobarn och har aldrig upplevt det som ett problem eller "tufft". Faktum med att det var en bonus att få en till vuxen och dessutom ytterligare två syskon som jag värdersätter i mitt liv. Det hänger ju på hur föräldrarna uppför sig, och det tror jag faktiskt nästan är bättre odds om man har en bra vänskap i grunden än bara en kärleksrelation.

Ja, folk har ju såklart olika upplevelser, som alltid. Jag tyckte det var jobbigt, mina föräldrar skildes som vänner och hade inte några problemer med att dela på föräldraskapet. Men jag som barn tyckte det var tufft. Många nya syskon, olika regler i olika hem etc. Nu kunde jag också välja vem jag vill hem till efter skolan då det inte var nått avstånd emellan boenden. Jag vet att jag hade det väldigt mkt bättre än andra kompisar vara föräldrar också var skilda men jag tyckte ändå det var jobbigt.

Det är mycket som ska passa för att det ska bli bra. Träffar en av föräldrarna någon ny, måste flytta pga något, skolan ska vara samma mtp avstånd till bostäder, kompisar, aktiviteter etc. Det blir ju mer komplicerat med två hem även om det kan bli bra och jag tycker det är något man som vuxen ska vara klar över. Det kan bli tungt och jobbigt, ju fler involverade desto större soppa typ. Jag menar inte att det aldrig kan bli lyckat mer att det är märkligt att tänka man ska dela på ett barn, det är ingen cykel man skaffar sig.
 
Jag tänker att det räcker med fördömanden av ts nu, den här tråden är märklig. Många fördömer hennes inlägg, ibland med rätta, men fördömer henne på samma sätt som de fördömer det hon gör. Det räcker nu. Det börjar gränsa till mobbing av en som behöver mer hjälp än det vi oprofessionella ska ge på ett forum. Sluta nu.
 
Jag är å andra sidan också skilsmässobarn och har aldrig upplevt det som ett problem eller "tufft". Faktum med att det var en bonus att få en till vuxen och dessutom ytterligare två syskon som jag värdersätter i mitt liv. Det hänger ju på hur föräldrarna uppför sig, och det tror jag faktiskt nästan är bättre odds om man har en bra vänskap i grunden än bara en kärleksrelation.

Ja, samma här. Min första reaktion när mina föräldrar skulle skiljas var att det var kul att få två egna rum :D Mamma är fortfarande förbluffad över hur väl jag tog skilsmässan och har nästintill suttit och väntat på att något dolt trauma skulle dyka upp i vuxen ålder, men jag antar att jag helt enkelt inte tog särskilt hårt på det. Jag kände mig älskad och de var goda vänner så jag hade allt jag behövde.
 
@Ramlösa För det första tycker jag att det är strongt av dig att hänga kvar och inte bara lämna tråden när du inte får medhåll. Även om du har fått hur mycket bra synpunkter som helst så är det inte alltid lätt att ta till sig dem när de krockar med ens egen världsbild, hur skev den än är i andras ögon.

Jag skulle vilja tipsa dig om att läsa på om anknytningsteorier, både för din egen skull och för ett ev framtida barns. Det räcker liksom inte med att föräldrarna inte bråkar, som många har skrivit före mig.

Jag tycker också att du ska googla på "dejtingcoach". Då kommer du att hitta en hemsida med en blogg och även tillhörande podcast som har hjälpt mig jättemycket. Alla tips och råd för dejterna är väldigt tillämpbara även i vardagen, och iom att grunden i podden mm är att man måste utgå från den man är och att man först och främst måste kunna leva med och tycka om sig själv för att kunna leva med och tycka om någon annan. 🙂

Jag kan inte ge dig mer hjälp och råd än vad de andra redan har skrivit, men lyssna på dem! Och lycka till!
 

Liknande trådar

Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 768
Senast: Twihard
·
Relationer Hejhopp. Bönar och ber efter nått svar från någon klok människa med lite livs erfarenhet. Har visserligen lite själv betoning på lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 645
Senast: Mabuse
·
Kultur Om man vill åka till Stockholm över dagen med ett barn, vad gör man då? Barnet i fråga är 7 år. Gärna relativt nära station, alt smidigt...
Svar
15
· Visningar
662
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 399
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp