Skaffa barn med någon man inte är kär i?

Män går efter utseende, lr vill ha yngre, bli bara kontaktad av 50-plussare typ och det har inget med mitt mående att göra
Men snälla människa! Du har bara haft dåliga relationer med ett fåtal svin till män. Du har svårt med att skaffa och ha kompisar. Du tar inte till dig vad någon av oss här säger. Trots att det:
A. Varit en del män som svarat i tråden. Men du vet nog bättre än dem vad de vill.
B. Vi är flera som lever i relationer med män som inte är som du säger. Men vi vet nog sämre än dig.
C. Vi är många som känner kvinnor som inte är normsnygga men har trevliga relationer med män. Men det är nog påhitt då eller?
D. Vi är flera som känner män som vi diskuterat sådan med. Men de har nog fel de männen också vad?

Att du sitter och säger vad män vill ha känns liksom inte riktigt rätt. Du har ju noll koll. Som att jag skulle lära ut kirurgi eller hur man bygger en bil.
Du har ju liksom för dåliga referensramar.
 
Män går efter utseende, lr vill ha yngre, bli bara kontaktad av 50-plussare typ och det har inget med mitt mående att göra
Det kanske inte är så många 35-40 som är ute på dejtappar?
och om man bara söker partner på dejtappar så är det svårt för många är bara ute efter sex på sånna ställen.
Men din attityd är nog en stor del till varför du är ensam. Har inget med ditt utseende att göra.
 
Alltså, man kan inte säga/skriva allt som faller en in!

Nån slags hyfs får man faktiskt ha.

För mig är det tyvärr uppenbart att du verkar sakna ett filter för vad man säger till andra människor, och det är något som de flesta vettiga människor brukar finna avstötande. Är man en vuxen människa kan man "inte bara vara ärlig" och därmed såra människor som kommer i ens väg. Något slags diplomatiska talanger får man faktiskt försöka tillämpa.

Att säga elakheter till andra, fräsa emot när man får mothugg osv gör att det är insidan som behöver mer jobb än utsidan.

För mig är snällhet och pålitlighet två väldigt viktiga faktorer. Jag vill inte umgås med folk som "berättar sanningar", dvs förolämpar mig eller som tycker att de har rätt att trycka ner mig. Försök tänk på det nästa gång du vill trycka till nån annan.
 
Och jag vet minst tre personer som varit intresserade av mig de senaste tre åren, en av dem är dessutom både trevlig, ser hyfsat bra ut, och har ett stabilt liv, typ. Men vad hjälper det när jag inte är kär i honom? Hade jag bara velat ha en man, vem som helst, hade det varit jävligt enkelt den gången. Men jag ville inte vara typen som är med någon som tröst ”för att jag inte kan få den jag egentligen vill ha”, som inte kan ge sig in i ett nytt förhållande på grund av väldigt, väldigt speciella orsaker som jag aldrig tänker skriva ut här av hänsyn till inblandade individer. Då lever jag hellre ensam än beter mig så svinigt mot en annan människa. Då attraherar jag ju tydligen det motsatta könet, men jag ska ju vara kär tillbaka också? Du verkar tro att bara folk är ”snygga” (dessutom verkar ditt snygg vara extremt snävt) så lyckas de hitta en partner, det ska till mycket mer än så.
 
Jag funderar, förstår du varför vi andra blir upprörda över sättet du uttrycker dig?
Kan du reflektera över att det blir lite väl hårda kommentarer från ditt håll (också) ibland?

Jag förstår att det säkert inte är roligt att känna att alla i en tråd tycker på ett annat sätt än man själv. Förstår att det är lätt att försvarstaktikerna kommer fram då.

Men att vända saker mot andra är inte ett schysst sätt. Och folk blir ju ledsna om man skriver elaka saker till dem. Du vill väl ändå inte att andra ska vara ledsna?
 
Utseende är en väldigt liten del i vad som gör en person attraktiv. Helt ärligt.

Utseende är inte heller något binärt - att antingen är man vacker, eller så är man ful. Allt det där ligger ju i ögat hos den betraktar. Vissa kommer att tycka att du är vacker. Vissa kommer att tycka att du är ful. De allra flesta kommer förmodligen bara tycka att du ser ut som en person.
 
Och vad det gäller att inte vara ensam ... tja, kanske är det en möjlighet att ändra livet så att du slipper vara ensam?

Det finns ju massor av alternativ. Ny hobby, flytta in i en ny gemenskap, gå kurs eller åka på läger - det finns många val som kan försätta dig i situationen där du faktiskt får möjligheten att lära känna andra människor.

Jag förstår att du känner en längtan efter ett barn, men ett barn är inte en väg ut ur ensamhet.
 
Alltså varför måste en relation vara destruktiv för att man inte är kär? Jag är inte kär i min bror, men älskar honom och vi har en bra relation
Antar att du inte funderar på att skaffa barn eller starta en relation med din bror, så att jämföra din bror med en snubbe som du ju har sex med men inte är kär i blir ju helfel.

Snälla snälla, skaffa en bättre syn på dej själv och omvärden innan du sätter ett barn till värden. Skaffa inte ett barn för att du är rädd för att bli ensam.
 
Män går efter utseende, lr vill ha yngre, bli bara kontaktad av 50-plussare typ och det har inget med mitt mående att göra
Hade du varit snygg så hade du inte varit singel, sorry…

Om nu män vill ha yngre kvinnor, varför dras då män 25-40 som flugor till en sockerbit till mig, som snart är 50..? Det är ju inte pga att jag har kropp och utseende a la supermodell, även om jag för all del är snygg.

Sen är det ju som så att en människa med snygg/helt okej utsida, men där insidan är ful attraherar inte någon och baserat på dina inlägg här, så är det där skon klämmer i ditt fall för utseendet är nog inte problemet...

@pepp både ser bra ut och verkar ha en fin och ffa rolig insida, så den där kommentaren var bara sjukt elak och otrevlig.
 
Jag känner en hel drös med tjejer i stabila förhållanden. Ingen har träffat sin respektive via en dejtingapp. Mitt intryck av sådana sedan min tid som singel var att det var folk som bara var ute efter sex eller sådana som ännu inte flyttat ut från pojkrummet som hängde där, om det är likadant nu så är det inte så konstigt att du inte hittar någon.

Du är inte ful. Du ser ut som folk gör mest och ditt utseende är alltså inte anledningen till att du inte hittar någon vettig partner.

Jag sluter mig till att du :
1. Letar på fel ställen
2. Behöver ändra din attityd

Och du, barn kan de flesta få upp mot 45års åldern så ta det lugnt på den fronten.
 
Hade du varit snygg så hade du inte varit singel, sorry…
Jag tycker du är ett litet bevis på att det inte är utseendet som avgör huruvida man träffar vettigt och bra folk eller inte. Du bör jobba med dig själv och ditt mående. Tänka efter lite hur du är mot andra människor..

Och dra in ett barn med dina åsikter huruvida man är värd något eller inte, huruvida man träffar folk eller inte..snälla gör inte det.
 
En tanke kring utseende: det finns några "snygga" personer som jag, när jag lärt känna dem, insett att är riktiga as. Efter det är det svårt att uppfatta någon skönhet hos de människorna.

Och motsatsen gäller också, personer som kanske inte varit de absolut mest lyskraftiga när jag lärt känna dem, men vars personligheter har gjort att de verkligen vuxit i mina ögon.
 
Jag känner en hel drös med tjejer i stabila förhållanden. Ingen har träffat sin respektive via en dejtingapp. Mitt intryck av sådana sedan min tid som singel var att det var folk som bara var ute efter sex eller sådana som ännu inte flyttat ut från pojkrummet som hängde där, om det är likadant nu så är det inte så konstigt att du inte hittar någon.

Du är inte ful. Du ser ut som folk gör mest och ditt utseende är alltså inte anledningen till att du inte hittar någon vettig partner.

Jag sluter mig till att du :
1. Letar på fel ställen
2. Behöver ändra din attityd

Och du, barn kan de flesta få upp mot 45års åldern så ta det lugnt på den fronten.

Det finns nog en hyfsat bred variation på folk som hänger på appar även om de som söker enbart sex troligen är bäst på att ta kontakt 😊
 

Liknande trådar

Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 810
Senast: Twihard
·
Relationer Hejhopp. Bönar och ber efter nått svar från någon klok människa med lite livs erfarenhet. Har visserligen lite själv betoning på lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 734
Senast: Mabuse
·
Kultur Om man vill åka till Stockholm över dagen med ett barn, vad gör man då? Barnet i fråga är 7 år. Gärna relativt nära station, alt smidigt...
Svar
15
· Visningar
712
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 487
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp