Skaffa en hund till lycka eller olycka????

L

LAPTOP

Jag måste fråga alla erfarna, när man läser inläggen om att skaffa hund nr 2 så verkar alla ha positiva erfarenheter.. O det är ju bra!!
Jag funderar också o har så gjort till o från under två års tid att skaffa en border till till min nu 5 år gamla tik.
Hon är underbar på alla sätt o vis, men är enormt bunden vid mig.
Hon funkar super med andra hundar men matte är alltid nr1.
Jag har märkt en tendens på henne att när det kommer hundar hem till oss så är hon väldigt vaktig på sina saker. Jag brukar plocka undan dem så har hon inget att vakta men skaffar man en hund till för gott så är ju saken en annan...
Hon har vid ett tillfälle legat o passat en annan hund så att den inte ens ville gå från hallen. Bara genom att ligga o blänga o morra lite på den, ändå var min tjej mer än 2 meter från den andra.
Nu låter det som att hon är värsta besten... men det är hon verkligen inte. Hon har ett superpsyke, men jag undrar om det är så att hon inte vill ha ngn konkurrens om sin matte.
O då undrar jag ju hur hon skulle ta en valp. HOn har träffat o umgåtts med valpar o är hur go som helst. Leker med dem o låter dem göra vad som helst med henne, men läget har ju varit ett annat då som ni förstår. Den valpen bor ju inte hemma hos henne..
Vad tror ni om det hela? Tror ni att det funkar med en vovve till eller ska jag vara nöjd med att bara ha henne? Det kanske är lugnast så??:confused: :smirk:
 
Sv: Skaffa en hund till lycka eller olycka????

Överlag brukar det ju gå bra, om bara hundarna har en klar rangordning. Och att en äldre hund får möjlighet att vara ifred från en lekfull valp när den inte är på humör (men det löser de ju för det mesta själva). Har själv haft upp till tre hundar samtidigt, och där funkade det mellan hund 1 och 2, hund 2 och 3, men inte hund 1 och 3. Hund 1 var vuxen då de andra flyttade in, hund 2 flyttade in som valp och var något år då hund 3 flyttade in. Hund 3 var vuxen.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 677
Senast: Kilauea
·
Övr. Hund Jag funderar på att skaffa en valp inom snar framtid och undrar hur det brukar funka när man redan har en hund i huset. Jag har en 5...
Svar
5
· Visningar
1 159
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Jag skulle gärna vilja ha lite tankar och råd från er erfarna hundmänniskor. Vår familj har börjat fundera på att skaffa hund och jag...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 079
Hundhälsa Jag söker stöd, råd och hjälp. Har en liten blandrastik på 1,5 år drygt som utmanar mig på sätt jag efter fyra hundar aldrig kunnat...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 968
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp