Bukefalos 28 år!

Skaffa får!

Grana

Trådstartare
Jag har sökt för jag antar det står en hel del om får här inne, men inte hittat nån tråd om detta.

Vi funderar på att skaffa får. Bara några, kanske runt 3 st. Mest för jag vill att de ska kunna äta och rensa upp där det behövs. Så man ska kunna flytta med hagen dit man vill de ska beta.

Men jag har aldrig haft får. Och har läst att finns ju en hel del olika raser. Finns det bra nybörjarfår? Vad ska jag tänka på?

I går beställde jag en bok som heter kort och gott Får. Så den dyker nog upp här om nån dag.

Ska de vaccineras? Finns det får med stamtavla?

Ja, ni som har får, kan ni inte berätta lite.
Jag kommer säkert sen vilja ha lamm, så det ska vara ordning och reda från början med ras osv :)
 

Liknande trådar

L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 319
Senast: Dentaku
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 747
Senast: Hellhound
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 746
L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 694

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Guldfasanerna
  • Lastnät till bil

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp