Skaffa hund som "ensamstående"

När jag som ensamstående skaffade min första hund hade jag en period innan som jag nojade mycket: hur ska det gå, hur ska det gå? :nailbiting: Men sen när valpen väl anlände så löste sig näst intill allt av sig självt, faktiskt. Kanske inte alltid på det sätt jag föreställt mig förvisso. En del av de problem jag tänkt mig dök aldrig upp, och det kom helt oväntade i stället. ;)
 
@russinbulle Tack :) Ja det är en av Marias. Ska bli så himla kul detta. Spanade in heelern på nån utställning redan då jag hade schipperke, sen har det legat lite i träda med hundköp. Men nu då jag äntligen såg möjligheten tackvare mitt nya hundvänliga jobb (eller nja, snarare att cheferna på jobbet är hundvänliga) så började jag kolla runt lite. Tänkte att det var kötid på valpar eftersom rasen är rätt liten, men kanske hade jag där tur i oturen med just hösten..?:D

Vad har du för omfattning hos Svedea? Pris?
Skojsigt. Då träffade du kanske även min uppfödda valp som bor där (om dom var just där) - och hennes mamma som Maria äger och som jag lånade in för den kullen :)

Jag har 60.000kr i vetvård + livvärde hos Svedea. pris är lite svårt för mig att säga då jag har uppfödarrabatt + rabatt för fler hundar.
 
@russinbulle Precis, både Bianca och Vera fanns på plats :heart Misstänker att det var dom du menade? ;) Bianca har ju fö samma pappa som min valp. Mkt trevlig hund, hoppas dom blir lika till sättet :)
 
@Sofie.S Det är en lancashire heeler. Billig ras att försäkra. Har haft Folksam innan och har det både på hem, bil och häst. Men just detta att ersättningstaket sänks redan från 7 år känns inte som ett alternativ på en ras som blir gammal...

Kollade på Moderna och Svedea men blir alltid lite skeptisk till bolag som inte är så gamla i sin genre. Jag vill gärna försäkra djur där man är vana att försäkra djur. Köpte en häst en gång som säljaren precis bytt till Dina i samband med att de var nya och hade kampanjer och bra priser. Kan ju påstå att jag är inte impad av dom, de har både höjt premier och sänkt ersättningsnivåer och haft ett många ggr oproffsigt bemötande. Men det är bara att tugga i sig, på häst byter man inte bolag i onödan. Vet inte om det är samma på hund?
Jag har Svelands på min Broholmer, en stor ras. Som fullvuxen kommer han att kosta 300kr i månaden mot Agria som skulle ta 650kr....
 
@Sofie.S Vad har du för omfattning?

Jag har bestämt mig för Sveland eftersom jag får bra rabatt där via uppfödaren, sedan 20% efter 1 år. Vet-vården sänks inte med hundens ålder och man får rabatt vid skadefria år. Intressant är ju dock vad det blir för premie sedan men jag gillar iden om att bolaget inte ägs av nåt vinstkrävande storbolag utomlands samt att det är specialinriktat på djur. Det kan vara värt nån krona tänker jag.

I erbjudandet är det 60.000 kr vet.vård, livvärde, rehab upp till 5000 kr och sedan då valfria tillägg som medicin, personolycksfall. Kommer nog att ta personolycksfall eftersom jag kommer ha hunden hos hundvakt/dagis ibland.
 
@Sofie.S Vad har du för omfattning?

Jag har bestämt mig för Sveland eftersom jag får bra rabatt där via uppfödaren, sedan 20% efter 1 år. Vet-vården sänks inte med hundens ålder och man får rabatt vid skadefria år. Intressant är ju dock vad det blir för premie sedan men jag gillar iden om att bolaget inte ägs av nåt vinstkrävande storbolag utomlands samt att det är specialinriktat på djur. Det kan vara värt nån krona tänker jag.

I erbjudandet är det 60.000 kr vet.vård, livvärde, rehab upp till 5000 kr och sedan då valfria tillägg som medicin, personolycksfall. Kommer nog att ta personolycksfall eftersom jag kommer ha hunden hos hundvakt/dagis ibland.
Har 60 000kr i vet. vård, 5 000kr för rehab och medicin. Självrisk på 1600kr och 15% rörlig.
Har 40% rabatt tills valpis fyller 1 år. Har Hund Favorit.
 
@russinbulle Precis, både Bianca och Vera fanns på plats :heart Misstänker att det var dom du menade? ;) Bianca har ju fö samma pappa som min valp. Mkt trevlig hund, hoppas dom blir lika till sättet :)
Japp Vera kommer från mig :) Bianca är supertrevlig och en himla snäll och glad tjej :heart
Kul att få följa en till galen heeler här på forumet framöver :D
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 241
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
1 616
Senast: Acto
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
4 514
Senast: Mabuse
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 666
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp