Skaffa medryttarhäst som ringrostig?

EKMK

Trådstartare
Hej,
Min bakgrund inom ridningen är 10 år på ridskola, därefter har det varit lite från och till, haft några medryttarhästar osv, nu är jag 30 och rider någon gång per år, oftast turridning med vana ryttare då jag känner att jag behärskar alla gångarter.
Nu går jag i tankarna att kanske leta medryttarhäst, jag är ju medveten om att det är milsvid skillnad att ”åka häst” på turridning och att rida själv.
Dom flesta annonser man ser på medryttarhästar är sådana som kräver sin ryttare och där känner jag inte att jag riktigt kan leverera.
Däremot funderar jag på om jag kanske skulle försöka hitta en häst som inte kräver så mycket, som jag kan borsta om, promenera och ta några skritturer med, för att bli varm i kläderna igen.
Är det en dum idé? Finns det folk som söker sådana medryttare?
 
Hej,
Min bakgrund inom ridningen är 10 år på ridskola, därefter har det varit lite från och till, haft några medryttarhästar osv, nu är jag 30 och rider någon gång per år, oftast turridning med vana ryttare då jag känner att jag behärskar alla gångarter.
Nu går jag i tankarna att kanske leta medryttarhäst, jag är ju medveten om att det är milsvid skillnad att ”åka häst” på turridning och att rida själv.
Dom flesta annonser man ser på medryttarhästar är sådana som kräver sin ryttare och där känner jag inte att jag riktigt kan leverera.
Däremot funderar jag på om jag kanske skulle försöka hitta en häst som inte kräver så mycket, som jag kan borsta om, promenera och ta några skritturer med, för att bli varm i kläderna igen.
Är det en dum idé? Finns det folk som söker sådana medryttare?
Tror många skulle bli väldigt glada för en sådan medryttare! Just skritturer tycker många hästägare är rätt trist och blir nog glada för avlastning med.
 
Jag tycker det låter som en alldeles utmärkt idé! Det finns alltid någon som skulle uppskatta hjälpen. Jag hann aldrig bli "duktig" innan jag fick sluta med ridningen och har bara tagit sporadiska privatlektioner i flera år men ändå fått intresse när jag lagt ut en ärlig annons. Nu bor jag i en liten ort men många småstall så jag vet inte hur det ser ut i resten av landet. Sen kan man så klart ha otur att ingen söker "just nu" men då är det bara att prova igen om ett tag! Men jag tycker absolut du ska se dig för om du hittar någon trevlig häst!
 
Hej,
Min bakgrund inom ridningen är 10 år på ridskola, därefter har det varit lite från och till, haft några medryttarhästar osv, nu är jag 30 och rider någon gång per år, oftast turridning med vana ryttare då jag känner att jag behärskar alla gångarter.
Nu går jag i tankarna att kanske leta medryttarhäst, jag är ju medveten om att det är milsvid skillnad att ”åka häst” på turridning och att rida själv.
Dom flesta annonser man ser på medryttarhästar är sådana som kräver sin ryttare och där känner jag inte att jag riktigt kan leverera.
Däremot funderar jag på om jag kanske skulle försöka hitta en häst som inte kräver så mycket, som jag kan borsta om, promenera och ta några skritturer med, för att bli varm i kläderna igen.
Är det en dum idé? Finns det folk som söker sådana medryttare?
Vet personer bara i det 10-boxars-stall jag rider i som i princip letar efter en sådan medryttare! Dock har de inte själva lagt ut någon annons utan föredrar att själv kunna kika bland annonser och kontakta en som känns rätt. Så lägg ut en annons så får du nog massor av träffar! Var tydlig med vad du söker. :)
Lycka till!
 
Ett tips kan vara att hålla koll efter "pensionärer", jag har själv haft flera äldre hästar som jag själv inte haft så mycket tid med men som uppskattar att få komma ut på en tur ibland. Fördelen är ju att de dessutom kan vara rätt välutbildade.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 934
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Så, nu har jag gjort det! Bokat in mig på privatlektioner, börjar den 29/1. Känns pirrigt... Men som jag längtar, jag har längtat i...
Svar
19
· Visningar
1 679
Senast: Solstig
·
Hästmänniskan Jag har laddat SÅ många år för att börja på ridskola, jag red på ridskola från jag var 6 till en bra bit upp i tonåren och dom sista...
Svar
5
· Visningar
1 124
Senast: Dorinda
·
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
2 719
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp