Skaffa nya bekantskaper?

Minna86

Trådstartare
Jag behöver lite tips och råd...

Jag och min sambo har precis brutit upp efter 9½ år tillsammans och det i kombination med att endast tre av mina tio närmaste vänner inte har/väntar barn gör att jag känner mig vilse i mitt liv. Nu menar jag absolut inte att jag inte älskar mina kompisar och att de är superviktiga i mitt liv men det finns lixom ingen plats för mig i deras liv.

Jag är givetvis lite panikslagen över att jag leva mitt liv som singel i all framtid men det får vänta. Under 2014 vill jag bara ha fullt fokus på att få ihop mitt nya ensamma liv och hitta en ny tillvaro som jag kan leva med.

Men jag undrar hur man träffar folk överlag, både kompisar och eventuellt kärleksintresse?
Funderar lite på att kontakta "gamla" vänner och se om de vill hitta på något men det känns så desperat... Finns det "dejtingsidor" för vänner?;)

Jag kan ju omöjligt vara ensam om att vara/ha varit i denna situationen tänker jag...
 
Sv: Skaffa nya bekantskaper?

facebook är ju ett bra sätt att ha kontakt med sina vänner o se vad dom har för sig
 
Sv: Skaffa nya bekantskaper?

Ta upp något intresse och förkovra dig i. Ökar både självkänslan och bekantskapskretsen. Och exponerar dig för möjligt dejtningmaterial.
 
Sv: Skaffa nya bekantskaper?

Singelsidor på fb är en bra grej, många vänner har jag mött där.
De är inte alla ute efter en dejt heller :)
 
Sv: Skaffa nya bekantskaper?

Lite beroende på vart du bor så är Citypolarna en bra sida. www.citypolarna.se Men de är mest aktiva i storstäderna tror jag. Där lägger folk upp olika aktiviteter där man kan anmäla sig och hänga på, det kan vara allt från bio, fika på stan, restaurangbesök, middagar hemma hos varandra. Annars kan ju ett nytt intresse vara en väg till nya vänner, t.ex. kan du testa en studiecirkel som börjar till våren.
 
Sv: Skaffa nya bekantskaper?

Är det FB som är lösningen alltså ;)

Har ju hittills varit ganska dålig på att utnyttja FBs "möjligheter" så kanske ska kolla runt lite på det...
Är ju "vän" med väldigt många på FB som jag inte umgås med för tillfället så jag vet ju vad dom har för sig men det känns som ett väldigt stort steg att skicka "tjena, ska vi hitta på något någon dag?".
Bästa hade ju varit om man träffat människorna i fråga och medans man snackar om vädret slänga ur sig en fråga om man ska hitta på något... Får väl kanske sitta lite lugnt i båten och hoppas att jag träffar på någon...
 
Sv: Skaffa nya bekantskaper?

Genom jobb, skola, hobby eller facebook. Har du djur kan det öppna upp för nya vänskaper?
 
Sv: Skaffa nya bekantskaper?

Ja, det är helt sant!
Är väl en av mina stora svagheter, att jag är otroligt rädd för nitlotter...:(

Men samtidigt så är väl det enda som händer om man får en nitlott att självförtroendet får sig en törn och det dör man ju inte av ;)

Tänkte faktiskt att jag skulle prova lite med jobbet, det som får mig att tveka är att de som jag har mest gemensamt med på jobbet är 7 resp. 5 år yngre än mig och då kommer tankar upp som "varför skulle de vilja umgås med en "gammal tant" som mig".... Kanske också en dum tanke men ändå...

Har ju tidigare varit väldigt aktiv med mina hundar och det skulle jag ju kunna ta upp igen till viss del iaf (tävlandet går tyvärr bort nuförtiden), det får jag kika på :)
 
Sv: Skaffa nya bekantskaper?

Fast resultatet av en nitlott är ju samma som att du inte gör något alls, d v s det du gör idag. Det händer inget. Och då har du ju ändå samma resultat - ingen vinst. Varför inte chansa, då har du i alla fall något att vinna? Om inte annat självkänslan i att försöka få till stånd en ändring.

Att aktivera dig med hundarna är ju en dubbelvinst, dels för dem och dels för dig. Och om du dessutom vinner någon trevlig bekantskap och en ny flock att hänga med - trippelvinst!
 
Sv: Skaffa nya bekantskaper?

Jag har vänner som är tio år yngre än mig och vänner som är tio är äldre än mig. Ser inget som helst problem med det.
 

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 759
Senast: LovingLife
·
Hästmänniskan Hej! Jag har en häst hos mig för vidare köp. "Provmånaderna" är snart förbi och det är dags för köp. Hästen var halt hos tidigare...
Svar
5
· Visningar
835
Senast: Ajda
·
Övr. Barn Vi har nyligen fått besked om att vår dotters (2,5 år) farmor har en aggressiv och långt gången cancer. Hon har några få månader kvar...
2
Svar
27
· Visningar
3 308
Senast: cherie
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 187
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • När har ni vänt barnen framåt?
  • Vinterföräldrar 23/24
  • Aubergine

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Bildtråden
  • Lön - hovslagare??

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp