Skaffa pojkvän??

Okänd

Trådstartare
Är det någon här på Bukefalos som lever jämt med sin mamma och lyckas skaffa pojkvän? Hur lyckades ni?
Har en på jobbet som jag är intresserad av men är för osäker. Bor hemma hos mamma och ägnar min tid med henne
 
Vad är det som hindrar dig från att skaffa pojkvän menar du? Att du bor hemma hos din mamma innebär ju inte att du och din pojkvän ska sitta hemma hos henne hela tiden. Ut och hitta på grejer tillsammans. Bor han själv kan ni ju vara hemma hos honom.

Vet inte hur gammal du är men om du är vuxen och enligt samhällets normer "borde" ha flyttat hemifrån och det är det som är anledningen till att du är osäker så kan jag bara säga som så att om killen backar för att du bor hemma så är han inget att ha. Kan folk inte acceptera en för den man är så kan man lika bra vara utan dem.
 
Vad är det som hindrar dig från att skaffa pojkvän menar du? Att du bor hemma hos din mamma innebär ju inte att du och din pojkvän ska sitta hemma hos henne hela tiden. Ut och hitta på grejer tillsammans. Bor han själv kan ni ju vara hemma hos honom.

Vet inte hur gammal du är men om du är vuxen och enligt samhällets normer "borde" ha flyttat hemifrån och det är det som är anledningen till att du är osäker så kan jag bara säga som så att om killen backar för att du bor hemma så är han inget att ha. Kan folk inte acceptera en för den man är så kan man lika bra vara utan dem.

Som jag skrev nyss, vill jag inte att hon ska veta att jag dejtar någon om det inte blir något.


Jag är 26år och borde ha flyttat hemifrån för länge sedan. Killen är inte problemet utan mig själv.
 
Fast med bostadsbristen nu är det inte bara att flytta. Att stå i kö för hyres kan ta flera år om man har otur, har man inga stora summor på banken är man fast om man inte har någon vän att flytta in till.
Fast ställe att bo på får man på ett eller annat sätt. Andra hand, inneboende, kollektiv o.s.v.
 
Jag blev ihop med mitt X när jag bodde hemma hos mamma, då 19 år. Bodde kvar i ca ett år, sen flyttade vi ihop, men hade säkert funkat problemfritt längre tid också om jag bott kvar hos mamma.
Mamma visste inget förrän det blev mer seriöst, vi träffades först väldigt mycket hemma hos hans föräldrar.
 
Eftersom väldigt många har pojk/flickvän innan de gått ut gymnasiet och därmed bor hos föräldrarna är det knappast något konstigt. Vilken relation du och din mamma har går ju åt båda hållen nu när du är vuxen och vad du delar med henne är upp till dig. Det är också delvis upp till dig hur mycket tid ni spenderar ihop. Vill du inte berätta att det handlar om en kärleksrelation så gör du bara inte det och ni kan ju också träffas på andra ställen än just hemma hos dig.
 

Liknande trådar

Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 419
Senast: Ramona
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 185
Senast: Nixehen
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 351
Senast: sjoberga
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 305
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp