Skaffa systemkamera igen.

Har börjat bli sugen på att skaffa en systemkamera igen efter att ha varit utan i ca 5 år, hade tidigare en canon eos 1000d med ett tamron objektiv 55-300 tror jag det var och ett canon 55 mm. Var väldigt nöjd med dessa och fick till fina bilder. Förstår ju att huset är bra föråldrat men är inte omöjligt att jag skulle köpa samma hus igen begagnat.
Hade även en canon eos 100d ett tag men blev aldrig vän med den/ hade börjat tappa intresset, så sålde den igen. Gillar det något större formatet, tyckte 100an var för liten.

Skulle nog vilja ha filmfunktion igen och då kanske en något nyare modell.

Så nu undrar jag om någon har tips på vilken av de äldre modellerna av Canon som man även kan filma med och som är prisvärda. Är inte ute efter att köpa något nytt.

Fotar mycket natur och djur.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Någon som är duktig på Canon systemkameror och kan hjälpa mig att sålla bland alternativen? Vill kunna fota hästar, djur och lite...
Svar
9
· Visningar
1 060
Senast: Grazing
·
IT & mobiler Min gamla Nikonkamera har gått i graven och jag överväger att skaffa en ny. Men köpa en spritt ny blir alldeles för dyrt så tänkte att...
Svar
4
· Visningar
648
IT & mobiler Jag ska köpa mig ny kamerahus och nytt teleobjektiv till mig själv i födelsedagspresent. Hur skulle ni tänka: Befintligt kamerahus: typ...
2
Svar
25
· Visningar
1 869
Senast: Rialavargen
·
IT & mobiler Har funderat ett tag på att köpa en riktig kamera men det har inte blivit av pga många anledningar, bl.a. då vissa anger att...
Svar
8
· Visningar
1 002
Senast: Lii
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp