Skaffa vänner som vuxen?

Ackio

Trådstartare
Jag hade ett tight gäng i uppväxten man alltid hängde med, sen blev jag först att skaffa barn och blev gravid vid 21 och de jag hängde med festade vidare, syndade vidare och jag tappade dem. Man fick lite "mammakompisar" genom BF gruppen på Familjeliv och har kontakt med 2 av dem än men vi bor inte i samma stad så man umgås inte riktigt.

Flyttade för x antal år sen till mindre ort i Skaraborg och det är fan svårt få en fot in nånstans, folk verkar inte så sugna ta in en ny människa i sina gäng här. Varit på nån fest här o var man bjudits på och folk tittat på en som man är konstig typ och känts så obekvämt :(

Jag känner mig sjukt ensam och märker att jag isolerat mig mer och mer, nästan rädd ta kontakt med folk fast jag egentligen är en social jävel som vill umgås och göra saker med folk eller bara snacka skit en kväll. Så frågan är nu, hur får man vänner som vuxen (30+) ?
 
Genom gemensamt intresse/hobby. Där har jag fått alla mina nya vänner de senaste 10 åren :) . Gå med i en klubb/intresseförening för något du är intresserad av är mitt bästa tips :) .

Enda jag pysslar med är ju hästar på fritiden och ja.. samma där. De har sin "ponnyklubb" på 5 coola brudar, sen en och annan ensam jävel tex mig. Känns lite som skolgården i mellanstadiet :o och då är ändå alla i min ålder. Sen utöver det ett gäng tonåringar där och inte riktigt "min publik" ;)

Har inte tid för ett till intresse :(
 
Mina vänner som vuxen har jag fått via jobbet eller mitt intresse :)

Söker nytt jobb så får väl hoppas man får en chans kanske lära lite folk den vägen :)
Just nu jobbar jag hemifrån så man snackar mest lite på skype med kollegor :rofl:
 
Har du hästintresset börja träna i grupp bli mer aktiv i föreningen.

Jag har enbart hästvänner kvar som jag tyvärr knappt hinner träffa
 
Jag råkade få en hel drös nya vänner helt utan att försöka när jag började sticka och gick på stickcafeer/grupper. Helt plötsligt hade jag fler vänner än jag visste vad jag skulle göra med, enstöring som jag är. :D

Jag rekommenderar således också hobbyspåret. Om hästeriet inte ger önskat resultat, testa nån ny hobby där det finns sammankomster att gå på. Jag är ju en smula partisk men jag tycker att handarbete är perfekt - man kan utöva det när och var som helst, lägga så mycket eller lite tid man vill/har (vilket är ett fantastiskt komplement till hästar eftersom de tenderar att ta en hel massa tid), och det verkar finnas grupper och träffar lite överallt där det kryllar av potentiella vänner.
 
Jag råkade få en hel drös nya vänner helt utan att försöka när jag började sticka och gick på stickcafeer/grupper. Helt plötsligt hade jag fler vänner än jag visste vad jag skulle göra med, enstöring som jag är. :D

Jag rekommenderar således också hobbyspåret. Om hästeriet inte ger önskat resultat, testa nån ny hobby där det finns sammankomster att gå på. Jag är ju en smula partisk men jag tycker att handarbete är perfekt - man kan utöva det när och var som helst, lägga så mycket eller lite tid man vill/har (vilket är ett fantastiskt komplement till hästar eftersom de tenderar att ta en hel massa tid), och det verkar finnas grupper och träffar lite överallt där det kryllar av potentiella vänner.

Faktiskt prova sticka för gjorde som mindre men min kroniska värk säger nej :( Händerna vill inte. Så måste hitta "större" hobby. Går på gym men där snackar man typ aldrig med nån, ingen gör. Mest ett hej mellan folk vid gruppass och maskiner.
 
Jag har hittat mängder med vänner som vuxen, genom gemensamma intressen :) är få barndomsvänner jag har något gemensamt med nuförtiden.
 
Ja jag kan umgås med allt från 20-50+ men andra här verkar föredra sin ålder +/- 5 år för "klicka".
 
Är med i valberedningen till vår styrelse. Så är ju aktiv, arrangerar event med.
Men får liksom inte kontakt för de har sina "gäng" som sagt och man når inte in.

Det låter som en väldigt sluten miljö. Du får kanske se dig om efter ett annat sammanhang? Och om du nu inte träffar kollegerna annat än på skype så får du kanske föreslå att ni ses för en aw-bio eller liknande?
 
Det låter som en väldigt sluten miljö. Du får kanske se dig om efter ett annat sammanhang? Och om du nu inte träffar kollegerna annat än på skype så får du kanske föreslå att ni ses för en aw-bio eller liknande?

Vi bor över hela världen :( Tyvärr inte lokalt företag.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Min son är bjuden på Halloweenfest nästa vecka hos en av sina bästa vänner, som är en klasskompis. Det är ett litet gäng barn som är...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 755
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 115
Senast: alazzi
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 519
Senast: Imna
·
Relationer Hej! Skriver detta både för att få råd, men även för att skriva av mig. Jag är 30 år gammal, och det senaste har jag känt mig så...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
10 561
Senast: Elektronen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp