Bukefalos 26 år!

skaftvidd och höjd

O

oasen

Jag ska nu sälja mina läderridstövlar av märket Soubirac, och jag vet inte riktigt vilken höjd och vidd det är på dem, vars på ridstöveln mäter man det? Nån som kan visa en bild med "riktningslinjer"?

Tack på förhand.
Emma

O

oasen

Ska man mäta runt skaftet där det är som bredast? Och ska man börja mäta längden ända ner från golvet och upp?
(på insidan eller utsidan, eller bakifrån?)

S

spoff

På hjemmesidene til Cavallo kan du faktisk se video av hvordan du måler støvler. Dette gjelder Cavallostøvler, men det er nok samme måte som for alle andre støvler også..

Gå inn på f.eks. english -> Riding boots -> Video download

O

oasen

Tack! Det var en bra film. Nu är det bara att sätta igång och mäta.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Hur ska man tänka om raka, två eller tredelade bett? Om man har ett bett som är delat och man tycker det passar bra, ska ett rakt...
Svar
4
· Visningar
438
Utrustning Jag har precis köpt en hoppsadel. Modellen är Stübben Edelweiss NT Deluxe. Den ska enligt säljaren vara 17.5" med en "E" bom. Enligt...
Svar
1
· Visningar
490
Utrustning Hej på er! En barfotahäst och en gård vars omgivningar blir glashala på vintern. Det känns som att barfotaskor/boots är nödvändigt vid...
Svar
4
· Visningar
470
Gravid - 1år Okej, dom som vet vem jag är får hålla detta för sig själva. Tack på förhand. Jag har, sedan sonen kom för snart 2 år sedan, gått på...
Svar
7
· Visningar
2 533

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2021 - del 2
  • Hopplös hoppare - hjälp!

Hästrelaterat

• Bro i hage
  • Dressyrsnack 15