Bukefalos 28 år!

Skaklar till rissla...

Sirpafinnen

Trådstartare
Vi har fått en rissla utan skaklar och undrar nu hur det ska se ut på själva skaklarna, ändarna man sätter fast i risslan alltså. På risslan finns bara en slags krok med böj på, en bit bakåt ovanpå respektive med. Så vi vet vad vi ska leta efter eller om det går att fixa till själv. En bild kanske? :)
 
Sv: Skaklar till rissla...

Sambon har ju digitalkameran... :devil:
Sitter kroken med böj på en svängel? På min rissla är det en plattjärnsavslutning på skackeln som avslutas med en ring, som man vrider in över kroken, funkar skitbra!

Ska försöka övertala digitalkamerans ägare om ett litet fot :rofl:
 
Sv: Skaklar till rissla...

hej! Nä ingen svängel, kroken sitter direkt på ovansidan av vardera meden.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag går i planerna att köpa en lagerhylla. Spånskivor som förvisso är behandlade på något vis, men... På dessa hyllor tänker jag ställa...
Svar
5
· Visningar
579
Senast: tanten
·
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
917
Senast: Roheryn
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 629
Senast: verser
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
23 011

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Bärstol
  • The Eras tour Stockholm

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp