Skalbaggar!!!!

Enya

Trådstartare
Sånna kravlar in hos mig! De är så äckliga och jag avskyr dem. I går kom en flygande (!) och landade i min Loka med päronsmak. Nästan direkt efter kom en till och damp ner på skrivbordet mitt på datorn. GIVETVIS kutade äcklet ner i mitt knä så jag flög upp, höll på att riva lap topen i golvet i panik och rusade bort 4 meter. Jag hittade inte den igen trots att jag letade länge. Jag har till och med drabbats av dem i sängen! De är skitsvåra att döda också!

Frågorna är:
1. kan de jävlarna flyga?!?!?!
2. var bor de??
3. hur får jag bort dem?
4. kommer de in genom öppna fönster?

Jag blev som liten som så många andra barn skrämd med att tvestjärtar kryper in i öronen ända in i hjärnan och bygger bo.... Det kan förklara mina hemska äckelkänslor för de här djuren. Flugor, spindlar, myror och liknande stör mig inte alls, men skalbaggar är "räliga". Jag vågade knappt sova och var noga med att ha håret för öronen ifall det kom en krypande!

Vad ska jag gööööööra?! Mamma påstår att de kommer så fort hon öppnar ytterdörren och de vill in. Vad fan ska de göra här?!
 
TVÅ skalbaggar? Haha ;)

Det här är mitt balkonggolv i Grekland när jag var där senast:



De svärmar på just den ön under ett par veckor i maj varje år, och jag har lyckats pricka de veckorna två år i rad. Varje kväll när jag kom hem fick jag skaka ur håret och kläderna, trampa ihjäl de som rasat ner på golvet när jag skakade och fortfarande när jag låg i sängen kunde jag se en och annan springa över kudden i ögonvrån.

Skalbaggar kan flyga, de är ofarliga, det är bara att trampa ihjäl dem.

Och tvestjärtar kryper inte in i öronen, det är gammal folktro.
 
Nej jag har många! Men det är bara dessa jag tog upp här! Men jo , i dag har Eric burit ut tre stycken på 30 minuter. Man bär inte ut sånna, man DÖDAR dem!!!!! De kutar in så fort mamma öppnar dörren när hon kommer så hon föser ut dem. Inte ens hundarna eller katten käkar upp dem!

Fy fan, jag hade inte vågat vara där du är! Så äckligt!!

Jo, jag vet att det är gammal tro om tvestjärnar, men det skrämde ändå mig, jag är rädd om mina öron efter all smärta jag haft i dem.

Nu ska vi åka och bada, hoppas det inte finns skalbaggar i vattnet när jag ska plaska med fötterna (med SANDALER på!!!).
 
Sånna kravlar in hos mig! De är så äckliga och jag avskyr dem. I går kom en flygande (!) och landade i min Loka med päronsmak. Nästan direkt efter kom en till och damp ner på skrivbordet mitt på datorn. GIVETVIS kutade äcklet ner i mitt knä så jag flög upp, höll på att riva lap topen i golvet i panik och rusade bort 4 meter. Jag hittade inte den igen trots att jag letade länge. Jag har till och med drabbats av dem i sängen! De är skitsvåra att döda också!

Frågorna är:
1. kan de jävlarna flyga?!?!?!
2. var bor de??
3. hur får jag bort dem?
4. kommer de in genom öppna fönster?

Jag blev som liten som så många andra barn skrämd med att tvestjärtar kryper in i öronen ända in i hjärnan och bygger bo.... Det kan förklara mina hemska äckelkänslor för de här djuren. Flugor, spindlar, myror och liknande stör mig inte alls, men skalbaggar är "räliga". Jag vågade knappt sova och var noga med att ha håret för öronen ifall det kom en krypande!

Vad ska jag gööööööra?! Mamma påstår att de kommer så fort hon öppnar ytterdörren och de vill in. Vad fan ska de göra här?!

Nu beror det ju på vilken sort det är du har, men kan det vara så att det finns färskt virke i närheten?
http://www.anticimex.com/sv/se/Privat/Skadedjur/Skadedjurskategorier1/Angriper-virke1/Praktbaggar/
 
Det finns en sorts kackerlacka som bor i skogen som när dom svärmar brukar överfalla oss också (säkert minst enorma horder om 5 stycken inne i huset om dagen - hu).
Jäklar vad jag tyckte det var äckligt först. Nu har jag vant mig och ryser bara när jag ser dom
 
Är de svarta och bruna?

Har fullkomligt invaderats av sådana i stallet varje sommar och även i villan jag växte upp i. Många hysteriska ylgråtande sammanbrott inför kollegor och föräldrar har det blivit under åren...
 
Nu beror det ju på vilken sort det är du har, men kan det vara så att det finns färskt virke i närheten?
http://www.anticimex.com/sv/se/Privat/Skadedjur/Skadedjurskategorier1/Angriper-virke1/Praktbaggar/
Nej inget virke finns här. Inte ved heller. Eller jo, men inte mycket alls och det har legat på samma ställe hela vintern.
Den länken var HEMSK, Men det fanns ingen som var som de här.
De verkar ha vingar, men kan verkligen skalbaggar flyga? Ena sonen säger att de är svarta med röda ben och rött huvud. Han säger också att de gillar värme, det är därför de märks på natten och morgonen eftersom de gärna tar si in då. Och att de kommer genom fönsterna.
 
Det finns en sorts kackerlacka som bor i skogen som när dom svärmar brukar överfalla oss också (säkert minst enorma horder om 5 stycken inne i huset om dagen - hu).
Jäklar vad jag tyckte det var äckligt först. Nu har jag vant mig och ryser bara när jag ser dom
Hur ser de ut? SÅ äckligt med sånna inne!!Jävla tur jag ska flytta till lägenhet i en stad!!!
 
Är de svarta och bruna?

Har fullkomligt invaderats av sådana i stallet varje sommar och även i villan jag växte upp i. Många hysteriska ylgråtande sammanbrott inför kollegor och föräldrar har det blivit under åren...
Jag förstår dig! Jag uppskattari nte alls besök i min säng eller i mitt knä! Jag vill inte ha skalbaggar i famnen!

Vad gör ni åt dem?
 
Dom kommer bara några dagar per år - av misstag för dom bor i skogen så vi gör inget speciellt.
 
Ser "tyvärr" inte ut så, @Luff.
Jag har inget emot att det kravlar in nån skalbagge här, inte alls. Jag vill bara inte ha dem på mig! :( I håret, i knät osv. De är så snabba!
 
Ca var 4 år har vi en sort som kommer under några veckor. Minns inte namnet på dem nu, men de är större än humlor när de flyger och brummar som en helikopter. Totalt ofarliga men sist var de i såna mängder att jag tog på mig sambons bidräkt när jag skulle hämta in kaninerna från uteburen.
Denna sort har nån livscykel i larvform i jorden i 3 år, innan de det fjärde året kommer upp som skalbaggar för att göra om proceduren.
Vi har bott här tre år och haft dem en sommar så räknar med att de dyker upp (bokstavligt talat) en period igen nästa sommar.

Halvt ot så kräktes katten igår kväll. Kattmat, gräs och säkert 7-8 skalbaggar :yuck:.
 
Nja, mygnät för dörren hjälper inte då de smiter in när man öppnar, men för fönsterna hjälper det nog i så fall.

Fy vad hemskt med så många skalbaggar!

Jag mördade just en till, men tack oh lov landade den inte på mig...

Levde skalbaggarna när de kom upp ur katten?
 

Liknande trådar

Hemmet :crazy: Har ett förråd, egentligen en klädkammare, som jag använder åt alla hundarnas saker foder, kläder, selar etc. Längs efter...
Svar
4
· Visningar
1 825
Senast: EmelieR
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp