Skalkläder barn ca 5-7 år

hvala

Trådstartare
Vad har ni för skalkläder till era barn som är ca 5-7 år? Är ni nöjda? Jag har kört med Isbjörn of Sweden ett par år men de har inte hållit måttet i år. Det har nötts hål på byxbenens insida, även på vinteroverallen. Samma sak för min systerson. Plaggen är alldeles för dyra för att det ska vara okej. Är nu intresserad av att byta märke, ev till Bergans.
 
Vi har haft Gneis flera år nu, väldigt nöjda! Äldsta är fem men kan inte tro att vi blir mindre nöjda när han blir äldre.

Har det nötts hål på insidan precis i sömmarna? Det är vanligt att det gör de om plagget utsätts för för hög värme. Då torkar tejpen och blir hård och det skavs hål. Torkskåpen på förskolan är en vanlig bov...
 
Polarn och pyret har jag köpt till mini efter rekommendationen från min bror, dom verkar väldigt nöjda och har haft det till sina småbusar i nån år nu :)
 
Vi har alltid haft skalkläder från kappahl. Superbra kvalité! Håller tätt och har inte gått sönder och då är min son väldigt aktiv och inte direkt försiktig av sig. Bra pris och bra hållbarhet. Kläderna har sedan kunnat ärvas av yngre släktingar.
 
Vi har alltid haft skalkläder från kappahl. Superbra kvalité! Håller tätt och har inte gått sönder och då är min son väldigt aktiv och inte direkt försiktig av sig. Bra pris och bra hållbarhet. Kläderna har sedan kunnat ärvas av yngre släktingar.

Vi hade Kax till äldsta sonen innan vi upptäckte Gneis. De var halvt hopplösa och vi tröttnade när tredje paret gått sönder. Vilket var trist för gillade modellen!
 
Vi har gneis. Både som overall och som skalkläder (har även isbjörn som overall, den tuggade kaninen 15 hål i...)

Hur som, gneis är vi väldigt nöjda med. Förra året gick ett par skalbyxor sönder för oss i sömmarna utan att dom varit i torkskåp men då fick vi ett par nya. I övrigt aldrig något problem.
 
Vi har gneis. Både som overall och som skalkläder (har även isbjörn som overall, den tuggade kaninen 15 hål i...)

Hur som, gneis är vi väldigt nöjda med. Förra året gick ett par skalbyxor sönder för oss i sömmarna utan att dom varit i torkskåp men då fick vi ett par nya. I övrigt aldrig något problem.
Gneis är ett märke som verkar intressant men jag hade velat se kläderna i verkligheten. Jag tycker de ser bylsiga ut på produktbilderna. Finns Gneis bara på webben eller har ni återförsäljare uppe hos er?

Isbjörn är bra med reklamationer men om man köper från återförsäljare är det svårare då de verkar tycka att det är normalt att ett barn sliter ut ytterkläderna på en säsong.

Jag gick i alla fall och köpte nya skalbyxor idag, från Bergans eftersom vi har en sån butik här. Det blev tvunget eftersom jag måste skicka in Isbjörn-skalbyxorna till ÅF (AddNature :down:) för att de ska göra en bedömning av skadan och dottern kan inte vara utan skalbyxor med det här sommarvädret :grin:
 
Vi hade Kax till äldsta sonen innan vi upptäckte Gneis. De var halvt hopplösa och vi tröttnade när tredje paret gått sönder. Vilket var trist för gillade modellen!
Aha, kanske har blivit bättre på senare år? För vi har inte haft några problem alls och kör med KAX för fjärde året nu. Har ett par på förskolan och ett par hemma och de används flitigt. Sedan ärver kusinen dem utan problem.
 
Gneis är ett märke som verkar intressant men jag hade velat se kläderna i verkligheten. Jag tycker de ser bylsiga ut på produktbilderna. Finns Gneis bara på webben eller har ni återförsäljare uppe hos er?

Isbjörn är bra med reklamationer men om man köper från återförsäljare är det svårare då de verkar tycka att det är normalt att ett barn sliter ut ytterkläderna på en säsong.

Jag gick i alla fall och köpte nya skalbyxor idag, från Bergans eftersom vi har en sån butik här. Det blev tvunget eftersom jag måste skicka in Isbjörn-skalbyxorna till ÅF (AddNature :down:) för att de ska göra en bedömning av skadan och dottern kan inte vara utan skalbyxor med det här sommarvädret :grin:

Gneis är allt annat än bylsiga. Snarare så att man undrar om de öht ska vara vattentäta eftersom de är så tunna och mjuka. Men vattentäta är de. Vi har inga galonkläder utan kör bara på skal.
 
Aha, kanske har blivit bättre på senare år? För vi har inte haft några problem alls och kör med KAX för fjärde året nu. Har ett par på förskolan och ett par hemma och de används flitigt. Sedan ärver kusinen dem utan problem.

Vore ju jättebra isf för de har ju ett väldigt trevligt pris :) vi köpte våra sista 2017 tror jag.
 
Didrikson i alla ytterkläder. Älskar dem! Flera av plaggen köper jag beggade, används till båda mina barn och säljs vidare, fortfarande utan märken som så att säga gör något med funktionen, oavsett användning i skola, hemma, stall osv.
 
Gneis är allt annat än bylsiga. Snarare så att man undrar om de öht ska vara vattentäta eftersom de är så tunna och mjuka. Men vattentäta är de. Vi har inga galonkläder utan kör bara på skal.
Med bylsiga menade jag mer breda i passformen, oformliga. Vi har heller inga galonkläder. Med riktiga skalkläder behövs ingen galon 👍 Du får gärna skicka film.
 
Med bylsiga menade jag mer breda i passformen, oformliga. Vi har heller inga galonkläder. Med riktiga skalkläder behövs ingen galon 👍 Du får gärna skicka film.

Gneis har vi! Väldigt mjuka! Har dock svårt för skalbyxorna då axelbanden för mindre barn halkar av. Jag sydde en resor mellan banden och nu halkar dom inte.

Jag tycker storleken är svår. Sonen var 88 cm, så köpte 92 i skalbyxor som var precis.. Så det där med växtmån som dom säger känns inte som dom stämmer på sonen i alla fall. Men, jag älskar kläderna ändå. Sjukt mjuka. Overallen är helt fantastisk
 
Gneis har vi! Väldigt mjuka! Har dock svårt för skalbyxorna då axelbanden för mindre barn halkar av. Jag sydde en resor mellan banden och nu halkar dom inte.

Jag tycker storleken är svår. Sonen var 88 cm, så köpte 92 i skalbyxor som var precis.. Så det där med växtmån som dom säger känns inte som dom stämmer på sonen i alla fall. Men, jag älskar kläderna ändå. Sjukt mjuka. Overallen är helt fantastisk

Det där med axelbanden måste bero på vilket barn man har. På storebror halkade axelbanden av ibland när han var mindre och hade stl 92, men inte så ofta att vi tyckte det var ett problem. Nu har lillasyster exakt samma par byxor och det har aldrig hänt. Hennes axlar går väl mer uppåt eller ngt :p

Lillasyster fick ta över 92-byxorna när hon var 87 cm. Jag tyckte att de passade då och undrade hur de skulle funka till 98 cm. Men nu är hon 96 cm och byxorna är absolut inte för små. Min känsla är att man tycker att lite före stora kläder ser ut som att de passar och sen håller de längre än man tror. Storebror är 108 cm och hans set i stl 104 är absolut inte för litet.
 
Hade Gneis skalbyxor när sonen var liten (runt 1 - 2 år) och de var jättebra! Syntes knappt att de var använda trots att han kröp på dagis osv! Bra passform! Tyvärr är de ju väldigt dyra så blev inga nya såna sen, dessa var på rea. Har köpt begagnat typ polarn och pyret som varit bra!

Galon har vi om det regnar. Overall har vi köpt på Stadium eller Intersport (osäker på märke) och varit jättenöjda med! Tycker överlag sportaffärer har bra kvalitet på barnkläder och skor :up:

Hade en Kaxs-overall också ett tag, den var också bra!

Sambon köpte en overall på Ullared som gick sönder efter någon vecka (en liten seger för mig som inte alls gillar konceptet Gekås/Ullared :angel:)
 
Jag slängde precis en Didrikson skaloverall. Den har varit jättebra och använts av båda barnen, två säsonger var. Väl värt pengarna.
 

Liknande trådar

Äldre Apropå tråden om bästa vs. sämsta tiden i ditt liv, varför inte prata lite om framtiden då också? Hur önskar du att livet är om 10 år...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 113

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp