Skalmans valpar

russinbulle

Trådstartare
Ja jag skriver Skalmans valpar eftersom han är min och tiken är inlånad :)

Nu är dom små en vecka gamla och har dubblat och mer sin födelsevikt :love:

Uppe till vänster blå hane. Har ökat rån 180-370 gram
Uppe till höger rosa tik. Har ökat från ynka 120 gram till hela 275 gram
Nere till vänster är grön tik. Har ökat från 150-315 gram
Nere till höger röd tik. Har ökat från 165-325 gram

Helt klart grädde i dom tuttarna på denna tik, för annars brukar mina dubbla sin födelsevikt på typ 2 veckor :D
Än så länge är dom väldigt lika i utseende, förutom att den minsta inte är riktigt lika fet då - men hon kommer nog snart ifatt i den takt hon växer :p Hanen har en vit fläck på bröstet - få se hur mycket som växer bort sen.
IMG_4691.jpg
 
Och vi kan ju lägga ut ett 13-dagas collage med fula miner :D
Hanen med vit slips uppe till vänster, minsta tösen uppe till höger (hennes bild är däremot från i förrgår) och två töser nere.

Ev är Bug-namnen klara - ska bara fundera lite till.
Blir ev dess i icke nämnd ordning, förutom att hanen kommer heta Icebug :D
Crispy Icebug
Buzzing Ladybug
Flaming Firebug
Cosy Cuddlebug
A5410FE1-2E6E-458D-9588-4F2ACC840AF2.jpeg
 
Flickorna har jättefina uttryck alla tre och de ser verkligen ut som individer (blir det drag under galoscherna med Ladybug, blir Firebug någons högra hand och handgågna kvinna?..) Men grabben! Vilken teddybjörn :love:
 
Nu har 3 av 4 öppnat sina ögon :) Minstingen vill vänta en dag eller två till.
Här är min favorit sen födseln och är så fortfarande. Fröken röd :love:

Ber om ursäkt för oskärpa, men det är tusan inte lätt försöka fota valpar själv - man behöver liksom tre händer :meh:
IMG_4950.jpg
 
Nu har 3 av 4 öppnat sina ögon :) Minstingen vill vänta en dag eller två till.
Här är min favorit sen födseln och är så fortfarande. Fröken röd :love:

Ber om ursäkt för oskärpa, men det är tusan inte lätt försöka fota valpar själv - man behöver liksom tre händer :meh:
Visa bifogad fil 16992
Fröken grön är även hon väldigt söt 😍Visa bifogad fil 17027
Du och tikägaren kan välja fröken rosa, så tar jag gärna någon av dessa två. :up:;):p
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Har en två år tik och en 6 månader hane båda staffe. Har senaste tiden känt att jag inte orkar med två hundar och som att min...
Svar
10
· Visningar
2 270
Senast: lilstar
·
Hundavel & Ras Så kom dom då de 5 småttingarna igår kväll. Lite dramatik blev det när det senare visade sig att första hanens navelsträng var dåligt...
21 22 23
Svar
451
· Visningar
50 946
Hundavel & Ras Dom växer och växer, och blir roligare för varje dag som går. Dom har redan egna starka personligheter, och är underbart roliga att...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 495
Senast: Bebben
·
D
Övr. Hund Jag har ingen erfarenhet av valpar under 8 veckor. En liten snabb sammanfattning hur de ligger till: Min tik fick...
Svar
10
· Visningar
1 500
Senast: donna82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp