Skapa reklamblad!

Mysaan

Trådstartare
Om jag vill skapa en reklamlapp och vill ha så längst ner på sidan så står texten på kant så man kan klippa flikar hur gör jag då? Kan man göra det i word eller behöver jag något annat program?
 
Sv: Skapa reklamblad!

Det kan du göra i word. Är det såna där riva-av-flikar med namn & telefonnummer som man ser ibland på anslagstavlor du menar?
 
Sv: Skapa reklamblad!

moiran skrev:
Det kan du göra i word. Är det såna där riva-av-flikar med namn & telefonnummer som man ser ibland på anslagstavlor du menar?
:bow: Precis sådana menar jag!
 
Sv: Skapa reklamblad!

Jag vet inte om det finns något enklare sätt, men det här är ett:
* gör en textruta (infoga -> textruta)
* markera rutan och välj att texten ska stå vertikalt (format -> på engelska kallas det "text direction", vet inte vad de översätter det med på svenska)
* Skriv det du vill ha på flikarna, ta ev. bort det nedersta ramstrecket
* Flytta ned rutan längst ned
* Kopiera hela rutan, klistra in och flytta ned brevid den tidigare.
* Upprepa ovanstående tills du har tillräckligt många flikar.
* Skriv ut och klipp. :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 736
Senast: skiesabove
·
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 857
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 154
Senast: Enya
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
3 860
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp