Skarp belysning på caféer? Bara mig det stör?

Och för att svara på tråden så nej, det är inte bara dig det stör. Jag undviker vissa caféer just för att de har sådan o-mysig belysning. Inte alls vad jag är ute efter när jag ska sätta mig med en kopp kaffe och slappna av! Men jag förstår att det kan vara nödvändigt av olika skäl. Tycker att ditt förslag om att dela upp det i olika avdelningar är bra! :)
 
Jag gillar att fika och läsa tidningen och det kan jag inte göra om det inte är ordentligt ljust. Det finns restauranger där det är så "mysigt" läs mörkt att jag inte kan läsa menyn.

Så alla människor vill inte ha dämpat ljus på fik utan vill kunna läsa. Själv får jag dessutom ont i huvudet när det är för mörkt.
 
Jag gillar att fika och läsa tidningen och det kan jag inte göra om det inte är ordentligt ljust. Det finns restauranger där det är så "mysigt" läs mörkt att jag inte kan läsa menyn.

Så alla människor vill inte ha dämpat ljus på fik utan vill kunna läsa. Själv får jag dessutom ont i huvudet när det är för mörkt.

Okej, ja då behöver man ju ljus! Jag skrev i mitt mail att ett förslag är dämpad belysning vid en del platser och bättre vid en del.

Var det espresso house? De har jobbiga lampor, får lågt satta och med ljuset som bländar.

Yes! Precis, det är Espresso House det gäller just nu.

Hahaha gick in o kollade mailen och hade fått ett med rubriken "Sätt ljus på vardagen!" och min första tanke aah, nu tycker dom jag är en riktig gnällapa... men så var det nåt erbjudande från Ikea 🤣.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 617
Senast: Saigon
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 964
Senast: LiviaFilippa
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 473
Senast: fejko
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 605
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp