Skarp kritik ang. ryttarutrustnings forumet.

T

tinker_frieser

Hej,
jag undrar varför jag inte får skriva ett inlägg om att hitta inköpsställe i ett forum som handlar om utrustning.

Jag söker efter en hjäm som passar min huvudform och det blir borttaget hela tiden av en sur moderator.

Alla andra på forumet skriver om inköpsställen, det verkar ju godtagbart, bara inte den som startar tråden frågar efter just det...

Varför ska man över huvud taget ha ett forum om utrustning om man inte får förklara var man kan få tag på saker och ting. Jag är inte hästnörd (än) så jag vet ju inte vilka märken som finns hos vilka återförsäljare.
Vad är det egentligen för skillnad på att skriva om märken, och var man kan hitta märket? Det gynnar ju även personen som äger märket om man får skriva om märken. Det är ju lika mycket marknadsföring det.

Jag förstår inte iden till regeln. Och den verkar vara helt inkonsekvent. Den verkar inte gälla alla.

Kolla på vilket annat forum som helst. Man får alltid skriva om inköpsställen. Jag vill ju inte marknadsföra mig själv, jag vill veta var jag kan få tag på specifika produkter som inte är så stora på marknaden. Hur ska jag annars hitta det?

Kan ni inte föra en omröstning så folk får rösta om de tycker att man får skriva om inköpsställen i detta forum eller inte? Tror allvarligt talat att majoriteten kommer rösta för att man ska få skriva var man kan hitta saker.

Jag är ny på detta forum. Innan dessa händelser tyckte jag det var jätteroligt och superkul ställe att hitta så mycket info på. Men när det blir såhär och det inte går att få ställa de frågor man har, och behöver få svar på, och inte har nån annan att fråga, så tappar ju forumet hela sin funktion tycker jag.

Snälla, gör nåt åt saken. Jag vill verkligen kunna fortsätta använda Buke.

Vänligen,
Susanne
 
Sv: Skarp kritik ang. ryttarutrustnings forumet.

Det sätt du beskriver din tråd på tyder på att den mer är en efterlysning än vad det blir en diskussion, efterlysningar är det samma som en annons och då tas tråden bort då även utrustning är ett diskussionsforum. Läkning kan vara ok om man behöver förtydliga eller understryka något i sitt inlägg.
 
Sv: Skarp kritik ang. ryttarutrustnings forumet.

Jag förstår absolut inte vad du menar med att efterlysning är samma sak som annons.:confused:

Jag är en privatperson, som har ett speciellt behov. Då vill jag få tips från andra privatpersoner, som har erfarenhet av det jag har ett behov av. De kan tipsa mig så jag slipper leta och slipper begå samma misstag som dom. Vi kan diskutera med varandra vad som är den bästa lösningen på mitt problem. = diskussion

Sen om ett företag skulle svara i min diskussion så är det väl egentligen bara fair play? Alla företag som vill tipsa om deras lösning för mitt problem gynnar ju mig som medlem i ert forum och jag blir positiv när jag använder ert forum?

Nu blir jag ju bara arg istället för positiv.

//Susanne
 
Sv: Skarp kritik ang. ryttarutrustnings forumet.

Fast har man varit här ett tag och sett hur trådar urartar till onödigt hårda diskussioner om för och emot vissa företag, så förstår man varför regeln finns.

För likaväl som det kan anses vara reklam att i en tråd rabbla upp och länka till en massa återförsäljare för en viss vara, kan det utmynna i smutskastning av företag och dess anställda, ridskolor, tränare och liknande som säljer varor och tjänster.

För några (eller en massa? :angel:)år sedan så var det OK att efterlysa ÅF, så man kan ju anta att det fanns goda grunder till att inte längre tillåta det, eller hur?

Dessutom kan det vara bra att ha i bakhuvudet att detta är ett diskussionsforum, och vad för slags diskussion blir det av att efterlysa en ÅF?
 
Senast ändrad:
Sv: Skarp kritik ang. ryttarutrustnings forumet.

Jag förstår absolut inte vad du menar med att efterlysning är samma sak som annons.:confused:

Jag är en privatperson, som har ett speciellt behov. Då vill jag få tips från andra privatpersoner, som har erfarenhet av det jag har ett behov av.

Då är det ju enklast om DU läser igenom de regler som man godkände vid registreringen, där kommer du att finna flera saker som gör att du förstår varför trådar av den kalibern tas bort. Min erfarenhet är att nya användare inte läser och förstår vad de godkänner, så det kan alltid vara bra att friska upp minnet lite.
 
Sv: Skarp kritik ang. ryttarutrustnings forumet.

Jag tycker faktiskt att reglerna är rätt generösa för att vara ett reklamfinansierat forum.

Du är ju fri att fråga om förslag på (i ditt fall) hjälmtyper och märken som kan tänkas passa dig, sedan är det ju oftast väldigt lätt att själv ta reda på vart det går att köpa saken i fråga.
 
Sv: Skarp kritik ang. ryttarutrustnings forumet.

Jag tycker faktiskt att reglerna är rätt generösa för att vara ett reklamfinansierat forum.

Du är ju fri att fråga om förslag på (i ditt fall) hjälmtyper och märken som kan tänkas passa dig, sedan är det ju oftast väldigt lätt att själv ta reda på vart det går att köpa saken i fråga.

jag håller med, aaallting finns på google
 
Sv: Skarp kritik ang. ryttarutrustnings forumet.

Sen om ett företag skulle svara i min diskussion så är det väl egentligen bara fair play? Alla företag som vill tipsa om deras lösning för mitt problem gynnar ju mig som medlem i ert forum och jag blir positiv när jag använder ert forum?

Nu blir jag ju bara arg istället för positiv.

//Susanne

Läs forum reglerna som du accepterade, där det står att reklam och efterlysningar ej godkännes.
Detta är inte ett demokratiskt forum :D, så skicka inte heller namninsamlings pm till användare som du inte känner eller vet vem de är. Jag har mottagit ett sånt pm från dig och uppskattar det inte. ;)

Allt finns på google som sagt. det finns ingen anledning varför du ska använda forumet som en uppslagsbok för inköps ställen.
 
Sv: Skarp kritik ang. ryttarutrustnings forumet.

Den tråden du länkade till är ju ingen långkörare med hundratals inlägg så moderatorn kanske inte ens sett den.

Inte ens en moderator kan se allt. Triangla så försvinner den nog.
 
Sv: Skarp kritik ang. ryttarutrustnings forumet.

Jag ska inte ta ställning till länkad tråd, men helt klart är att TS tråd och denna inte ligger i nivå med varann då TS faktiskt gjorde en ren efterlysning vilket alltså inte är tillåtet.
 
Sv: Skarp kritik ang. ryttarutrustnings forumet.

Jag jämställer den tråden med alla dessa trådar om Back on track-produkterna och huruvida de är bra eller inte. Det kanske är en felaktig jämförelse?
 
Sv: Skarp kritik ang. ryttarutrustnings forumet.

*KL*

Jag får nog hålla med här. Jag tycker att allt för mycket klassas som "efterlysning"!
Jag har tusen frågor som nybliven hästägare, både om produkter och om hur man smidigast hittar medryttare osv, men trådarna ryker på en gång.
Sen hittar man andra trådar som diskuterar ridbyxkvalité och prisvärdhet osv som får ligga kvar. Jag ser inte riktigt logiken i vad som rensas bort och inte...
 
Sv: Skarp kritik ang. ryttarutrustnings forumet.

Logiken ligger i som följer.

Du kan te x inte fråga efter var du kan köpa/hitta ett specifikt märke av något då det räknas som efterlysning. Det blir ju liksom ingen diskussion utan endast en uppsjö av länkar var du kan finna din produkt, hänger du med?

Att diskutera olika ridbyxor, kvalitet osv är en ren diskussion på konsumentnivå.

Hur man hittar medryttare, ja då får man vända sig till de forum som är till för att söka dessa. På Bukefalos finns en annonssida, där kan man annonsera i princip efter vad som helst.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
33 553
Senast: Hedinn
·
  • Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
1 723
Senast: manda
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Lhas
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 095

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp