Bukefalos 28 år!

Skarva befintligt laminatgolv?

Derivata

Trådstartare
Har problem med golv, Vi har en hall vi ska bygga om och för att få det optimalt måste en halvvägg bort. Under vilken det då inte ligger något golv..

Så min fråga är, går det att bryta upp en del av ett laminatgolv och skarva på nya delar i det gamla golvet eller är klicksystemet förstört?
 
Det beror på åt vilket håll laminatgolvet är lagt åt. Det går inte att bygga på bakåt om man säger så.
 
Som Dobbis säger, beror på vilket håll det är lagt.
Men man förstör inte klickarna. Jag upptäckte att jag hade lagt golvet på fel håll och fick ta upp allt och göra rätt. Gick jättesmidigt.
Lycka till
 

Liknande trådar

Hemmet Vattenskada. Jag ska få nytt golv av försäkringsbolaget. Nu ligger laminat, så den prisnivån ersätter de (ca 290 kr/kvm). Jag funderar...
2
Svar
21
· Visningar
1 231
Senast: SaraXX
·
Hemmet Äntligen har dagen kommit när vi ska snygga upp hallen! Besiktningsmannen sågade upp ett hål i golvet när han skulle inspektera...
Svar
0
· Visningar
504
Senast: fejko
·
Övr. Hund Hur ska man tänka kring hundar och golv? I en del klipp jag ser på hundar i inomhusmiljö så springer de runt på golv utan mattor. Det...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 477
Senast: hundtant
·
Hemmet Jag köpte några riktigt dyra tapeter för 8 år sedan. De blev liggandes då jag istället för att tapetsera om flyttade till ny bostad...
Svar
10
· Visningar
738
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp