Skav i livet

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har ordnat det så att jag jobbar över på måndagar och tisdagar för att kunna ta en sovmorgon på onsdag. Det behöver jag då för att ridlektionen slutar så pass sent på tisdagen och natten blir en aning kort om jag går upp i vanlig tid. Att duscha sent på tisdagen finns inte riktigt på kartan så jag får göra det onsdag morgon. I morse var det dock upptaget i duschen och jag insåg att jag inte skulle ha tid att vänta tills det blev ledigt heller. Skit också. Det fick bli en "rallartvätt" i diskhon.

Det är verkligen en nackdel att behöva dela dusch med andra. Jag längtar verkligen efter ett eget hus så nu har jag åter suttit och hemnetknarkat. Det händer då och då. Jag har hittat några hus som ser fina ut och som jag skulle kunna ha råd med. Dessvärre ligger de inte i närheten av mitt jobb. Då skulle jag behöva byta jobb och det är jag inte sugen på. Knepigt dilemma. Jag får hoppas att jag tröttnar på mitt jobb någon dag :cautious:

På lördag är det åter hopptävling och jag ska vara med i två klasser precis som förra gången. Jag har försökt hitta någon som skulle kunna följa med som sällskap och assistans mellan klasserna, då jag ska hinna gå banan inför nästa klass, men det vimlar inte av folk som vill och kan hänga med. Hittills har jag kammat noll. Tanken har slagit mig att jag kanske borde sluta tävla i hoppning eftersom det är så svårt att få ihop logistiken och det stressar mig. Dessutom kostar det och de pengarna skulle jag kunna hälla in på huskontot i stället. Men hoppning är ju det roligaste som finns...

Hur man än gör har man ändan bak, verkar det som. :meh:
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
832
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 606
Senast: kma
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 326
Senast: Calmiche
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 724
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp