Skav på Fiffi! 😱

En sadel som passar din anatomi är det dyra men tyvärr enda vettiga svaret. Trosor av glidigare material vet jag hjälper endel men är sitsen på sadeln fel utformad för ens egen anatomi så hjälper det inte nämnvärt.

Det där håller jag inte med om. När jag bytte typ av trosor så slutade mina problem upphöra per omgående - även i sadlar jag sitter rätt illa i. :)
 
Wow så många bra svar! Sitsen jobbar jag på men det är också som Rialavargen skriver att anatomin efter barnen är kanske lite annorlunda. 🤔 Jag ska prova era tips! Tusen tack 😍
 
Wow så många bra svar! Sitsen jobbar jag på men det är också som Rialavargen skriver att anatomin efter barnen är kanske lite annorlunda. 🤔 Jag ska prova era tips! Tusen tack 😍
Mina delar är mera sladdriga och inte så kompakta som före förlossningarna. De har inte riktigt samma struktur eller densitet. Kanske har de blivit mera känsliga efter den enorma påfrestning det var att töjas ut så mycket att trollungarna togs sig ut.
 
Väldigt svävande beskrivning av problemet. Är det inre/yttre blygdläppar eller klitoris som är problemet?:confused:

Svaret beror ju på vad som är problemet.
 
För mig är det inte knappen. Mera locken/läpparna, men även där troskanten sitter. Där är min hud uttäjmd och inte lika tålig längre.
 
Helrakat, glidiga trosor är det som funkar för mig. Eventuellt lite lotion på fiffi, anti razor bump rfsu eller något använde jag.
Trosorna sitter still över fiffi men glider lätt i byxorna så det blir inga skav :)
 
Jag kan bara rida i string, men tunn string. Sen lägger jag vadderingen från cykeltrosa n som jag klippt ut, i rudbyxan.
Detta vid längre turer på över en timme.
 
Jag kan bara rida i string, men tunn string. Sen lägger jag vadderingen från cykeltrosa n som jag klippt ut, i rudbyxan.
Detta vid längre turer på över en timme.
Så olika det är, jag kan absolut inte rida i string, får skav mellan skinkorna direkt :0

Har jag slarvat med rakningen får jag skav fram på muffen, har jag trosor med lite för mycket kanter så får jag skav i ljumsken eller hur man säger, på sidorna liksom.

Så för min del gäller det att inte slarva med rakning, ha sömlösa trosor och animo ridbyxor :)
 
Sitt på sittbenen och inte fiffi! Min fiffi ligger aldrig emot sadeln, hur sitter man då?! 😅😂 Du ska inte jucka i sadeln 😬
En sadel som jobbar Mot din anatomi är svår att värja sig mot, särskilt längre stunder. Det kan vara sadlar med mer proeminent midja som bättre passar manlig pelvis som särskilt skapar dessa problem. En sadel med flatare öppnare säte och mindre upphöjd midja kan göra underverk!
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag hörde en kommentar om keratosis pilaris (=det hudproblem jag är drabbad av) i min funktionsmedicinska favorithälsopodd, och att...
Svar
3
· Visningar
2 120
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har verkligen snöat in på att lära mig mer om hormoner och hälsa nu, och jag älskar verkligen känslan av att vara driven av ett...
Svar
0
· Visningar
1 532
Senast: cassiopeja
·
Utrustning Hej! Jag rider en häst som är väldigt känslig och lyhörd för hjälperna. Han är en mycket trevlig häst när han kommer till ro, ryttaren...
Svar
6
· Visningar
2 032
Senast: viltmilla
·
Hästvård Ok jag ska ge en liten snabb resúme om min pålle Surprice och våra problem de senaste 2,5 åren. Jag har gjort allt för min häst, vet...
Svar
7
· Visningar
1 588

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp