Skav på sadel

P

piggis_83

Har en ganska nyinköpt hoppsadel (mörkbrun) som det har blivit lite skav på mitt på kåpan på båda sidor. Vet inte om det är av stigbyglarna (när de är uppe), stiglädren, mina ben lr nåt annat. Det är absolut inte mkt skav men ändå.... Ser bättre ut när jag smörjt sadeln.
Ni har inga "knep" eller så hur man kan få det att inte synas så mkt? Antar att lite skav får man räkna med...
 
Om fläckarna är ljusa kan du smörja med olivolja som gör lädret mörkare.
Annars så finns det inte så mycket att göra, se bara till att dina stigläder inte är för vassa i kanterna.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 223
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 065
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 509
Skola & Jobb Jag får börja med att jag trivs ypperligt med mitt nuvarande yrkesval! Jag jobbar som medicinsk sekreterare och favoritsysslan där är...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 476
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp