Bukefalos 25 år!

Skav på sadel

P

piggis_83

Har en ganska nyinköpt hoppsadel (mörkbrun) som det har blivit lite skav på mitt på kåpan på båda sidor. Vet inte om det är av stigbyglarna (när de är uppe), stiglädren, mina ben lr nåt annat. Det är absolut inte mkt skav men ändå.... Ser bättre ut när jag smörjt sadeln.
Ni har inga "knep" eller så hur man kan få det att inte synas så mkt? Antar att lite skav får man räkna med...

A

AnetteJT

Om fläckarna är ljusa kan du smörja med olivolja som gör lädret mörkare.
Annars så finns det inte så mycket att göra, se bara till att dina stigläder inte är för vassa i kanterna.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 215
Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
6 759
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
1 836
Utrustning Danska fröken är inte helt enkel när det kommer till sadlar. "Min" sen många år betrodda sadelutprovare har dessutom slutat och jag har...
Svar
19
· Visningar
1 492

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2021 - del 2
  • Allmänna fodertråden

Hästrelaterat

• Pass vid avlivning
  • Födda 2017 del 3

Omröstningar