zassoo

Trådstartare
Jag blir galen! Antingen är det jag som är felkonstruerad eller så är mina skor det.

Jag får alltid skavsår. Av alla skor. Jag förstår att nya oanvända skor genererar skavsår innan de är ingådda (är det ett ord?), inga konstigheter. Men skor som är inne på sin andra eller tredje säsong, som jag haft X antal gånger under hösten?

Jag jämför med min sambo, han får aldrig någonsin skavsår. Eller ok, en gång under våra 4,5 år tillsammans har han fått skavsår, då hade vi vandrat 15 km i skogen.

Har jag superkänsliga fötter? Dåliga skor? Det känns inte hållbart att konstant gå med (svindyra) skavsårsplåster... De enda skor som aldrig ger mig skavsår är mina 10 år gamla löparskor som används som slit-och slängskor.

Hjälp!
 
Jag får också lätt skavsår, sådär så att jag väljer skor efter var någonstans de kommer att skava för att jämna ut eländet. :p Gissar på att jag mest har känslig hud eftersom jag lätt får skavsår av tighta jeans, tröjärmar m.m. och det enda som verkligen är bekvämt att gå i är mina väl ingångna kängor.

Det som hjälpt mig absolut mest är riktigt bra löparstrumpor, de håller de flesta sorters skav på avstånd.
Typ såna här.

21806_ed8028e1aaaf6a31719e1fc9c53da2f1.jpg
 
Jag är likadan! Det är grymt irriterande eftersom man blir borta från träning en stund efteråt ju. Det bästa tips jag har fått är dubbla strumpor, ett tajt par mot foten och ett lösare par över, så tas friktionen mellan dem. Det funkar på mig ibland. Men jag kan tejpa hela hälen med sporttejp och få stora blåsor UNDER tejpen också, så jag har extremt ynkliga fötter ibland. Har inte lyckats hitta något samband med var när hur.
 
Likadant här, men bara av mina båda Timberlandkängor och bara vänster fot :confused:
Ena paret är väl ingångna och det andra paret har jag bara kunnat ha en gång :(
Dyra skor som bara står...
 
Jag får också lätt skavsår, sådär så att jag väljer skor efter var någonstans de kommer att skava för att jämna ut eländet. :p Gissar på att jag mest har känslig hud eftersom jag lätt får skavsår av tighta jeans, tröjärmar m.m. och det enda som verkligen är bekvämt att gå i är mina väl ingångna kängor.

Det som hjälpt mig absolut mest är riktigt bra löparstrumpor, de håller de flesta sorters skav på avstånd.
Typ såna här.

21806_ed8028e1aaaf6a31719e1fc9c53da2f1.jpg

Jag får inte så mycket skavsår annars, kanske bara är mina fötter som är känsliga då.

Bra strumpor var en bra ide :up:
 
Jag är likadan! Det är grymt irriterande eftersom man blir borta från träning en stund efteråt ju. Det bästa tips jag har fått är dubbla strumpor, ett tajt par mot foten och ett lösare par över, så tas friktionen mellan dem. Det funkar på mig ibland. Men jag kan tejpa hela hälen med sporttejp och få stora blåsor UNDER tejpen också, så jag har extremt ynkliga fötter ibland. Har inte lyckats hitta något samband med var när hur.

Dubbla strumpor har jag också hört, men det känns som ett himla projekt till vardags... :p
 
Likadant här, men bara av mina båda Timberlandkängor och bara vänster fot :confused:
Ena paret är väl ingångna och det andra paret har jag bara kunnat ha en gång :(
Dyra skor som bara står...

Hmm, när du säger det så får jag mest på höger fot... :cautious: :p Väldigt irriterande är det, oavsett!
 
Jag får inte så mycket skavsår annars, kanske bara är mina fötter som är känsliga då.

Bra strumpor var en bra ide :up:

Bra strumpor är fantastiskt! Dyrt, men väl spenderade pengar .

Vill man köra på dubbla strumpor så tycker jag att nylonstrumpor underst (typ strumpbyxa fast bara som strumpa) och sedan vanlig strumpa över fungerar okej. Att ha dubbla vanliga strumpor blir mest bara klumpigt.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu får jag leta långt bortom allmänt vetande, så vart bättre än på Buke? :) Jag tror att det har diskuterats tidigare här av mig men i...
2
Svar
27
· Visningar
2 671
Senast: Aliche
·
Hundträning Hej! Jag behöver tips och råd. I min familj har vi alltid haft hundar och för tillfället har jag två stycken. Jag har en blandras valp...
2 3
Svar
54
· Visningar
9 178
Senast: Dino2018
·
Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
5 025
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Aktivering/leksaker
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp