skelett i garderoben?

ameo

Trådstartare
Moderator
Om du skulle bli en offentlig person, där journalister och andra börjar gräva i ditt förflutna för att hitta något att gnälla om - skulle de då hitta några skelett i din garderob? Vågar du berätta vad? ;)

Jag hittade en påminnelse på fejjan idag, under rubriken "den här dagen", som gällde ett av mina skelett i garderoben. Jag bar mig helt enkelt jävligt dumt åt :arghh: som tonåring och det påminnelsen handlade om var att en person tänkte svartmåla mig inför allt och alla som ville höra genom att berätta just det. 23 år efter händelsen ifråga... :turd: :wtf: (tydligen är det livstidsstraff på korkat beteende i tonåren :meh: )
 
Jag rensade faktiskt mina album på Facebook idag :D Antar att det är lämpligt när man har foton sen 15 års ålder.. ;)

Tror inte de hade hittat så mycket skojigt i övrigt!

Edit: Varför ville personen i fråga göra så? Påverkade det dennes liv så mycket att hen kände sig tvungen att spy ut det till andra än dig 23 år senare?
 
Om du skulle bli en offentlig person, där journalister och andra börjar gräva i ditt förflutna för att hitta något att gnälla om - skulle de då hitta några skelett i din garderob? Vågar du berätta vad? ;)

Jag hittade en påminnelse på fejjan idag, under rubriken "den här dagen", som gällde ett av mina skelett i garderoben. Jag bar mig helt enkelt jävligt dumt åt :arghh: som tonåring och det påminnelsen handlade om var att en person tänkte svartmåla mig inför allt och alla som ville höra genom att berätta just det. 23 år efter händelsen ifråga... :turd: :wtf: (tydligen är det livstidsstraff på korkat beteende i tonåren :meh: )

Att bli en offentlig person vore en absolut mardröm. Jag är intresserad av politik och skulle gärna engagera mig mer, men med politiskt engagemang följer granskning. En granskning jag inte välkomnar. Låt oss säga att jag inte varit helt laglydig tidigare i livet. Så tack, men nej tack.

Tack och lov blir man inte kändis ens om man vinner vm i min sport, så det kan jag fortfarande satsa på.
 
Edit: Varför ville personen i fråga göra så? Påverkade det dennes liv så mycket att hen kände sig tvungen att spy ut det till andra än dig 23 år senare?
Jadu, säg det...
Nej, händelsen påverkade inte hen överhuvudtaget. Utan det var nog en maktdemonstration. "jag känner till ditt skelett i garderoben, så passa dig för att kränka mig"... Varför somliga har ett behov att trycka till andra, det finns det nog inget svar på.
 
Ja, tyvärr. Fast det är ju lite mysko eftersom det inte är jag som har gjort eller gör något. Men man får inte välja sina familjemedlemmar och det känns jävligt surt att något man inte gjort själv möjligtvis skulle kunna påverka en så.

Egna skelett vet jag inte riktigt, det kanske finns något som jag har förträngt. Rent generellt stressar det dock ut mig oerhört att "göra fel" så när jag väl lyckas ältar jag det i det oändliga. Jag tror det mest är oerhört små skelett, typ mullvads storlek så det är nog egentligen inget någon skulle bry sig om :rofl:.

Sen förstår jag inte heller de personer som ska ha någon slags maktutövning med att hålla grejer över en.
 
Jag kom på ett skelett, men det är ett sådant skelett som andra antagligen tror skulle vara ett skelett som jag själv egentligen inte tycker är så jobbigt. Jag tivoar även på att det exet faktist skulle vara ett arsel när det kommer till det, det vore liksom att klanka ner på honom själv i sånt fall :)
 
Jag har väl några skelett (jag partade rätt bra i ett tidigare liv :angel:) men inga större saker. Det mesta tror jag är rätt svårt att gräva fram också. Det finns garanterat inga nakenbilder på mig som flyter runt internet heller, jag har full kontroll på de som finns :D

Det enda som finns i polisens register är en fortkörningsbot och den är rensad vid det här laget (mer än fem år sedan).
 
Bröstoperation

Inte betalat tv-licens som yngre

Destruktiva förhållanden för 20 år sedan
 
Vad räknas som ett "skelett i garderoben"?
Och nej jag tror inte att jag har några sådana.
i detta fallet - sånt som journalister och andra skulle anse kan ligga dig till last som offentlig person, sånt som de kan använda för att försöka misstänkliggöra dig. Sånt som du inte själv berättar för folk om du inte blir piskad till det, det där som du inte är särskilt stolt över.
 
förutom ett förhållande med en gift man (som troligen skadar denne mer än det skulle skada mig) så har jag inga direkta skelett. Det ska vara familjeskelettet jag hittade när jag släktforskade isf, men det hände för så länge sedan å jag har aldrig träffat de inblandade, men att ens farfar är dömd för mord är kanske inte det man är stoltast över...
 
Senast ändrad:
förutom ett förhållande med en gift man (som troligen skadar denne mer än det skulle skada mig) så har jag inga direkta skelett. Det ska vara familjeskelettet jag hittade när släktforskade isf, men det hände för så länge sedan å jag har aldrig träffat de inblandade, men att ens farfar är dömd för mord är kanske inte det man är stoltast över...
med tanke på att media jobbar hårt för att, som det verkar, hålla drottning Silvia ansvarig för att hennes far eventuellt hade någon form av samröre med nazisterna under andra världskriget, så verkar det som att skelett i garderoben skulle kunna gälla släktingar också.
 
Inga riktiga skelett. Däremot en stor del av mitt liv som jag skäms för. Skam-faktor - inte skelett. En dysfunktionell uppväxt dessutom, med rejäl skamfaktor, stigma faktiskt.

Men sånt jag gjort? Näe??

Eller så har jag ett extremt selektivt minne......
 
Jag har en hel del skelett i garderoben som skulle ligga mig till last som offentlig person. Så bäst jag undviker att bli en sådan då.
 
Nej det tror jag inte! Har väl gjort en del dumma grejer, gjort en del mindre vältänkta uttalanden, varit full och dum ett par gånger... men alltså nej inget kaosartat. Har dock inget större behov eller lust av att vara en offentlig person oavsett dock. Det räcker med att det kommer fram nån människa här och där och säger att de läser min blogg :p och är ganska öppen på sociala medier osv. Känner inte att jag har så mkt att dölja.
 
med tanke på att media jobbar hårt för att, som det verkar, hålla drottning Silvia ansvarig för att hennes far eventuellt hade någon form av samröre med nazisterna under andra världskriget, så verkar det som att skelett i garderoben skulle kunna gälla släktingar också.
Att man hade samröre med nazisterna under denna tidperiod är knappast någon sorts nyhet. Det var ju ganska vanligt, inte minst här i Sverige.

Min farfar är dömd för dråp, han satt inne 9 år. Det hände dock 30 år innan jag föddes. Så det skulle krävas relativt korkade läsare som går på den sortens journalistik.

Personligen, inga skelett i garderoben..
 
Har ett sklett som definitivt skulle ligga mig i fatet.
Men annars inget som skulle ställa till med något större tjohej, nu är jag ifs inte intresserad av att bli en offentlig person för fem öre så.
 
Förmodligen. Och finns det inget/hittas inget så kan säkert någon hitta på något. Det där när "barndomsvänner" intervjuas i media och berättar gräsliga saker, vem vet vad som stämmer och vad som sägs för att ha något att säga...

Men kan inte precis påstå att det är någon rädsla för gömda skelett som håller mig ur rampljuset! :laugh:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp