skendräktig eller dräktig ?

E

Emmizen85

min ena tik är drygt över året och hon har löpt två gånger, och hon blev skendräktig strax efter första löpet när hon va ca 8 månader, nu i slutet på januari så löpte hon sitt andra löp utan att bli skendräktig. Men nu helt plötsligt bara på några dagar har hon fått "hängbröst" som är röda och innehåller mjölk.. endast dom två nedersta juvren.. och hon löper inte.. ser endast lite vätska i slidöppningen och detta är genomskinligt.. sist hon va skendräktig så sov hon mkt och hade ingen matlust.. men denna gången är det annorlunda.. hon sover mkt, äter knappt, och hon har blilvit grinig mot dom andra djuren i familjen ( katt och hund) det räcker att dom går förbi henne så morrar hon och låter som en vulkan skulle man väl kunna uttrycka det.. så hon har blivit fruktansvärt grinig hon har alltid varit "divig" men inte som på detta sättet.. för nu behövs de så lite för att hon skall bli förbannad.. det som oroar mig är att hon brukar va lös i trädgården och i slutet på januari så fick den lilla damen herrbesök.. utan att vi märkt det.... och ja vet ju inte va dom kan tänkas har hittat på..¨så det ja undrar är att om man kan se skillnad på skendräktighet och dräktighet ? Hon är inte tjock...
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min tik köper så sällan så jag kommer inte ihåg hur det brukar vara… Men, hon började löpa (rödblandad flytning) 17 januari, gick in i...
Svar
4
· Visningar
1 353
Senast: Fibusen
·
Hundavel & Ras Dräktig Ridgeback. Vi parade henne den 17,18,19 och 20 Oktober. Vi har hannen också och de har fått en kull för 3 år sen med 13 friska...
Svar
18
· Visningar
4 762
Senast: regina11
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 183
Senast: Nominous
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
9 476
Senast: Lisa2014
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp