Skendräktig tik

Sel

Trådstartare
Min shiba är skendräktig så till den grad att hon har svullna juver. Definitivt lite mjölkstinn, men hon är inte öm eller så. Jag står och trampar lite - kan jag bara vänta ut det här tills det går tillbaka eller behöver jag in till veterinären?
 
Har hämtat Kelactin hos vetten nu. Få se om vi får lite ro i huset igen, hon har varit supergrinig senaste veckan.

Lite skumt att hon börjat bli skendräktig Nu tycker jag, det var samma procedur förra året (hon löper oftast bara en gång per år). Jag menar, hon blev tio år nu i höst och har aldrig haft bekymmer tidigare.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej alla fantastiska, nu är det Sveriges oroligaste hundhönsmamma här igen. På måndag ska vi operera bort två små juvertumörer på vår 9...
Svar
10
· Visningar
648
Hundhälsa Min tik på ett och ett halvt år har precis haft sitt andra löp och är nu även skendräktig för andra gången. Vi hade från början inte...
Svar
17
· Visningar
2 384
Senast: attheedge
·
Hundavel & Ras Hur stor och vilka skillnader är det egentligen mellan en tik och en hanhund? För och nackdelar? Har bara haft tikar men är i valptagen...
2
Svar
31
· Visningar
2 456
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa Min tik köper så sällan så jag kommer inte ihåg hur det brukar vara… Men, hon började löpa (rödblandad flytning) 17 januari, gick in i...
Svar
4
· Visningar
1 350
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp