Skendräktig ungtik?

F

Francess

Min lilla bebis är nog skendräktig! Hon löpte för första gången i sitt liv för ca två månader sedan, drygt 9 mån gammal. Ikväll insåg jag att hon ev är skendräktig!

De senaste dagarna har hon dragit omkring på en av sina leksaker (röd "hantel" av plast, fd pipleksak). Så till den milda grad att när hon väcker mig vik kl 0500 för att gå ut och kissa så har hon leksaken i munnen, hon tar med den ut och när hon är färdig tar hon med sig leksaken in till soffan igen! Så har hon Aldrig gjort förut, knappt varit intresserad av just den leksaken.

Dessutom har jag lagt märke till att hon är lite "fläskig" i de nedersta juverna, längst ner på magen alltså. När hon sitter så buktar de ut lite och hon ser lite tjock ut (utan att vara tjock, det är bara juverna).

Hon är dessutom mer pratig och gnällig de senaste dagarna och väldigt "mammig". Vill inte ligga ute lika mycket (trots varmt fint väder) och hon är en riktig utehund! Hon vill hellre ligga nära mig i soffan, eller allra helst tätt intill i sängen...

KAN hon verkligen vara skendräktig efter första löpet??? Hon har nyss blivit 11 månader ju och är fortfarande lite bebis! Ikväll har hon haft leksaken framför sig i soffan hela tiden, gnytt lite och även "pratat" med den + slickat på den (hihi). När jag tog leksaken och puffade henne lätt nere på magen med den så lyfte hon på översta benet! För att ge den plats liksom.

I vilket fall som hest är hon urgullig och jättesnuttig.
 
Ja, visst kan hon vara det.
Håll koll på hennes mjölkproduktion, kan hända att hon behöver medicin, så hon inte får inflammation.
 
Ja, det verkar mer och mer som det. Nu på förmiddagen var hon mycket noga med hur hon la sig i soffan på sin "valp", hon gjorde sig stort besvär och låg sen och slickade på den, fniss. Får väl dra ner lite på maten och öka motionen då, så går det väl över snart?
 

Liknande trådar

Avel Hej, jag har ett shettissto som gick på fribetäckning maj-september förra året. En anledning till att hon fick gå kvar så länge var att...
Svar
8
· Visningar
2 934
Senast: Zuzzi
·
Övr. Barn Det är ju fler än jag här som har en bebis på 6 månader, så berätta, hur är dem? Elin är nästan 7 månader nu dock. Men hon har...
Svar
19
· Visningar
1 256
Senast: mimus
·
E
Övr. Hund min ena tik är drygt över året och hon har löpt två gånger, och hon blev skendräktig strax efter första löpet när hon va ca 8 månader...
Svar
1
· Visningar
1 490
Senast: Grana
·
Övr. Barn Ja, det skulle jag vilja med Elins farmor! Himmel, den ena farmodern är värre än den andra!!!! Jag trodde inte att någon kunde vara...
43 44 45
Svar
892
· Visningar
74 299
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp