Skendräktig?

H

hovawart

Hej! Min hund har helt plötsligt börjat gny och gnälla väldigt ofta! Hon är inte som vanligt, det märker man. Hon går helt plötsligt upp på övervåningen utan att någon är där, vilket hon ALDRIG annars brukar göra, då hon är en vakthund och ska hålla koll hela tiden.

När hon äter slänger hon inte i sig maten som hon brukar, utan hon äter lite, kollar runt, eventuellt går runt lite och ser förvånad ut. Jämt när hon numera ska äta så går hon till någon familjemedlem och bara hoppar upp på en, gång på gång och slickar en... Bara när hon äter och gör sina "pauser"....

Hon löpte i januari.... Kan hon vara skendräktig?!

Vad är symtomen för det?

Tacksam för svar..:p :confused:
 
Sv: Skendräktig?

nej hunden är nog inte skendräktig med tanke på att det är snart 6 månader sedan hon löpte. en skendräktighet skulle du ha märkt i februari/mars och inte nu. det du skriver är dessutom inga skendräktighetstecken.
 
Sv: Skendräktig?

Okej tack för ditt svar, då vet jag att det inte är det iallafall.. Fast nu undrar jag verkligen vad det då är för fel på henne:crazy:
 
Sv: Skendräktig?

om hunden äter, dricker, är pigg och aktiv som vanligt, så är risken lite att det är "fel" på den. hur gammal är hon?
 
Sv: Skendräktig?

Jodå hon är aktiv, dricker och äter. När hon äter brukar hon alltid äta upp allt på en gång, men nu äter hon lite, sen går hon omkring lite och gnyr och ser förvånad ut...och sen fortsätter hon äta igen...

Hon 1,5 år.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 117
Hundhälsa Min tik köper så sällan så jag kommer inte ihåg hur det brukar vara… Men, hon började löpa (rödblandad flytning) 17 januari, gick in i...
Svar
4
· Visningar
1 335
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa Igår kväll började Slyngeln plötsligt klia sig "överallt" och var klart besvärad utan att verka hitta stället det kliade på ordentligt -...
Svar
6
· Visningar
1 038
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Försökte hålla de kort, men gick inte så bra. Vet inte hur jag ska hantera denna situation då min hund morrar åt mig, kanske någon här...
2
Svar
38
· Visningar
4 547
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp