Skicka bild i pm!

Jag har i princip ingen insyn i vad som skulle kunna skickas och bifogas pm, det skulle kunna vara olämpliga och/eller även olagliga bilder och filer som bifogades. De tar även plats på servern och vill man av någon anledning skicka helt ok bilder till varandra får man väl höra av sig via PM och utbyta exempelvis e-postadress eller annat för att göra det. Eller lägga det öppet i en tråd för alla att se och diskutera om det är lämpligt.

Jag är i övrigt lite smått negativ till hela PM/konversationsfunktionen.

Om ni får PM som ni anser att vi moderatorer bör titta närmare på finns alltid möjligheten att använda Rapportera-länken i dem.
 
Jag har i princip ingen insyn i vad som skulle kunna skickas och bifogas pm, det skulle kunna vara olämpliga och/eller även olagliga bilder och filer som bifogades. De tar även plats på servern och vill man av någon anledning skicka helt ok bilder till varandra får man väl höra av sig via PM och utbyta exempelvis e-postadress eller annat för att göra det. Eller lägga det öppet i en tråd för alla att se och diskutera om det är lämpligt.

Jag är i övrigt lite smått negativ till hela PM/konversationsfunktionen.

Om ni får PM som ni anser att vi moderatorer bör titta närmare på finns alltid möjligheten att använda Rapportera-länken i dem.
Jag hoppas att du ändå låter PM funktionen ligga kvar, värdefullt när man vill diskutera saker som inte är lämpligt (av olika anledningar) att ha öppet på Internet :heart
 
Jag har i princip ingen insyn i vad som skulle kunna skickas och bifogas pm, det skulle kunna vara olämpliga och/eller även olagliga bilder och filer som bifogades. De tar även plats på servern och vill man av någon anledning skicka helt ok bilder till varandra får man väl höra av sig via PM och utbyta exempelvis e-postadress eller annat för att göra det. Eller lägga det öppet i en tråd för alla att se och diskutera om det är lämpligt.

Jag är i övrigt lite smått negativ till hela PM/konversationsfunktionen.

Om ni får PM som ni anser att vi moderatorer bör titta närmare på finns alltid möjligheten att använda Rapportera-länken i dem.
Gör du inte en tankevurpa nu? Jag kan förstå att det inte är lämpligt med möjligheten att skicka bilder men utan PM/konservationsfunktionen faller mycket av det som gör buke till det hem det är för många av oss. Jag vill inte lägga ut min mejladress öppet på buke, och jag är inte intresserad av att skapa en mejladress enbart för buke konversationer, samtidigt som det är där otroligt många fina kontakter har gjort genom åren. Vi har lärt känna varandra genom det öppna forumet, och sen delat med oss av kontaktuppgifter och träffat varandra eller bara funnits i telefon när det ha behövts. Det har varit otroliga fina insamlingar till de som har behövt som också bara har varit möjliga genom PM funktionen.

Sen har jag även haft otroligt roligt genom ulvlekarna som skulle ta helt slut om PM funktionen försvann.
 
Jag tycker att PM-funktionen är bra och viktig, och skulle bli mycket ledsen om den försvann.


Angående bilder i PM. Jag förstår problematiken som lyfts här. Samtidigt går det redan idag att skicka bilder genom att länka dem. Själv har jag laddat upp bilder i arkivet till en blogg, alltså utan att publicera bilderna ( = bara jag kommer åt att se dem), och sedan länkat därifrån (vill understryka att det var en helt oskyldig bild som dessutom efterfrågats av mottagaren). Det går alltså att skicka precis lika olämpliga bilder i pm redan idag om en vill göra det. Jag håller med om att det varit smidigare att kunna lägga in dem direkt från mobilen
 
Senast ändrad:
Jag förstår motviljan mot att tillåta bilder i PM, men snälla ta inte bort PM-funktionen! Den har varit mycket värdefull för mig för sådant som inte ska skrivas öppet.
 
Jag har inte sagt att jag skall ta bort PM-funktionen och det kommer inte ske.

Jag vill dock gärna hålla den så enkel som möjligt, egentligen anser jag att man bara skulle kunna PM:a en person i taget, men det ställer till det för ulvlekarna.
Hade varit bra att hitta en annan lösning för just dem, som någon form av gömd tråd eller liknande, men jag har inte kommit på något bra.

När det gäller att länka in bilder i PM, förenklar det rent rättsligt och utrymmesmässigt för mig då bilden inte ligger på Bukefalos server.
Någon skulle annars kunna lägga upp en massa olämpliga bilder på servern via PM bilagor och sedan kanske även länka till dem. Öppna bilder på forumet syns och kan reageras på.
 
Jag har inte sagt att jag skall ta bort PM-funktionen och det kommer inte ske.

Jag vill dock gärna hålla den så enkel som möjligt, egentligen anser jag att man bara skulle kunna PM:a en person i taget, men det ställer till det för ulvlekarna.
Hade varit bra att hitta en annan lösning för just dem, som någon form av gömd tråd eller liknande, men jag har inte kommit på något bra.

När det gäller att länka in bilder i PM, förenklar det rent rättsligt och utrymmesmässigt för mig då bilden inte ligger på Bukefalos server.
Någon skulle annars kunna lägga upp en massa olämpliga bilder på servern via PM bilagor och sedan kanske även länka till dem. Öppna bilder på forumet syns och kan reageras på.
Jag uppskattar väldigt mycket att man kan pm:a flera personer i taget :up:
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 719
Senast: Barbabelle
·
L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
2 998
Senast: Dentaku
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
8 825
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 480
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp