Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Skicka höns?

Trissa

Trådstartare
Jag letar med ljus och lykta efter ett par Brahma-hönor till flocken, men de enda jag kan hitta finns ganska långt hemifrån. Går det att skicka ägg/kycklingar/ungdjur? Jag tänkte på typ bussgods, eller med tåg kanske?

Sv: Skicka höns?

Ägg går bra att skicka, men det finns en risk att gulan skakas sönder. Märk paketet ordentligt.
Nykläckta kycklignar har jag flera gånger skickat som buss/tåggods. Går jättebra. Skicka helst då de är nykläckta eftersom de inte är så beroende av mat och vatten det första dygnet.

Är det så svårt att hitta Brahmahöns?

Trissa

Trådstartare

Det verkar finnas gott om tuppar, men än så länge har jag inte hittat några hönor... Men jag har ingen brådska å andra sidan, så jag får väl ge mig till tåls... ;)

M

Manda-Lotta

Vi har fyra Brahmahönor! :D Dom går att klappa och äter ur handen på en :)

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 4366 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Hundavel&Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
Svar
14
· Visningar
1 210
Utrustning Efter att ha letat i dagar så hittade jag samma benskydd på google som jag fick med nya hästen, dock så hittade jag dom på ebay i fel...
Svar
1
· Visningar
158
Kläder&Bli fin Efter lite kroppsliga förändringar känner jag att jag behöver tips på kläder och gärna av dem som är lite i samma sits. Är lång, >182 cm...
2
Svar
25
· Visningar
857
Ridning Hej! Jag har hållit utkik ett bra tag och letat lite medryttare hästar, men det är lite svårt i mitt område att hitta några i...
Svar
12
· Visningar
1 621

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Bilvård
  • Tips på bil som….
  • Vad gör vi? Del CXXXV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar