Skicka höns?

Trissa

Trådstartare
Jag letar med ljus och lykta efter ett par Brahma-hönor till flocken, men de enda jag kan hitta finns ganska långt hemifrån. Går det att skicka ägg/kycklingar/ungdjur? Jag tänkte på typ bussgods, eller med tåg kanske?
 
Sv: Skicka höns?

Ägg går bra att skicka, men det finns en risk att gulan skakas sönder. Märk paketet ordentligt.
Nykläckta kycklignar har jag flera gånger skickat som buss/tåggods. Går jättebra. Skicka helst då de är nykläckta eftersom de inte är så beroende av mat och vatten det första dygnet.

Är det så svårt att hitta Brahmahöns?
 
Sv: Skicka höns?

Det verkar finnas gott om tuppar, men än så länge har jag inte hittat några hönor... Men jag har ingen brådska å andra sidan, så jag får väl ge mig till tåls... ;)
 
Sv: Skicka höns?

Vi har fyra Brahmahönor! :D Dom går att klappa och äter ur handen på en :)
 

Liknande trådar

Fritid Mina älskade ridskor går på sista versen och de har utgått ur Hööks sortiment. Dock ser jag att de finns kvar i butik i Avesta och...
Svar
11
· Visningar
762
Senast: Noxos
·
Fritid Kommer landa på Gardermoen ett par dagar innan midsommar och är ledig till efter midsommar, så funderar på att stanna kvar i Norge 2-3...
Svar
11
· Visningar
395
Senast: Fideli
·
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
1 428
Senast: Myrten
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 140
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kön kattungar
  • Kattbilder #9
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp