Skicka iväg på inkörning? Tips...

D

Dizan

Hej på er!
Har en liten dam på 1½ som ska köras in snarast möjligt. Har haft henne hemma sedan april/maj, men eftersom jag har en liten kille på 7 månader har inte tiden riktigt räckt till :-(

Funderar på att skicka iväg henne på inkörning någonstans eftersom jag misstänker att det kan ta tid annars....

Tänkte att jag skulle få svar på lite saker...
1. Ungefär hur lång tid behöver dom på sig när man skickar iväg dom? (vet att det beror mycket på individen, men på ett ungefär)
2. Ungefärligt pris?
3. Kan man vända sig någonannan stans än till proffsen? Vill gärna inte ställa henne i ett stressigt proffsstall eftersom hon kan "hoa upp sig" ganska lätt....

Tack på förhand!
 
Hej! Här kommer några svar på dina frågor angående inkörning.
1. Ungefär hur lång tid behöver dom på sig när man skickar iväg dom? Det beror på hur väl körd din häst ska vara men ca 1mån är ganska vanligt.
2. Ungefärligt pris? Samma som en tränings avgift: ca 150-200:-/dag.
3. Kan man vända sig någonannan stans än till proffsen? Visst kan du det, det finns många duktiga amatörer, men det finns även många bra proffsstall utan stress. Inkörningen är super viktig. Så var noga med vart du vänder dig. Det viktigaste är att den som ska utföra inkörningen vet vad den gör så kolla upp personens/stallets erfarenhet och resultat av inkörning innan du sänder iväg din älskling dit. Svarar gärna på fler frågor om just inkörning i fall du vill :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har tänkt tanken på hur det skulle kunna hjälpa mig om jag hade haft en Assistanshund, Psykisk hälsa hund. Jag funderade på...
Svar
8
· Visningar
2 769
Senast: Sazlight
·
Hästhantering Nu behöver jag alla tips jag kan få! Har en ny häst här hemma, en unghäst närmare bestämt. Tidigare ägare (och uppfödare) har haft...
Svar
17
· Visningar
3 752
Senast: Cattis_E
·
Avel Hejsan! Jag börjar få misstankar om att mitt sto kan vara betäkt, jag har en snart 3 åring som vi ägt i 10 månader och hennes mage är...
Svar
14
· Visningar
4 081
Senast: animalasia
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 270

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp