Bukefalos 28 år!

Skicka mail från Word 2007

Lillsillen

Trådstartare
Funktionen är inte aktiv så det går inte att skicka till e-postmottagare direkt från Word, utan man får gå in i e-postprogrammet o hämta upp filen i nytt mail.

Har sökt på microsofts hemsida och funnit att problemet kan uppstå om inte Outlook är installerat på datorn. Jag har Office student o hemutgåva 2007 och där medföljer inte Outlook utan jag använder Windows mail istället.

KAN man aktivera funktionen o sända mail direkt från Word med Windows Mail??
 
Sv: Skicka mail från Word 2007

Jag har bara Windows Mail som mailprogram och det står som standard..

Följde din länk och fann följande:

Lösning

Metod 1: Ändra standard-e-postprogrammet till Outlook

Metod 2: Kontrollera registerinställningarna

Metod 3: Skicka filen som en bifogad fil från e-postprogrammet


Och metod 1 går inte för jag har ju inte outlook
Metod 2, måste det va så krångligt?? Törs man ändra i registret??
Metod 3 funkar men blir dryg.
 
Sv: Skicka mail från Word 2007

Det är ingen fara att ändra i registret, så länge du följer instruktionerna.
 
Sv: Skicka mail från Word 2007

Jag har Outlook men Thunderbird (icke Microsoft program) som standard, så när jag kör genom Word så hamnar man i Thunderbirds skriv epost...
Ang. registerändringar så är det inte lika skräckinjagande som många får det till, men exportera aktuell "nyckel" innan du ändrar så kan det rädda dig om det ballar ur lite.
 
Sv: Skicka mail från Word 2007

ok. men det blir nästan alltid något som inte ser ut som beskrivningen visar, så då måste man ju chansa...
 
Sv: Skicka mail från Word 2007

Nej, i så fall är beskrivningen fel. Är det nåt som gör att du måste chansa är du på fel ställe, eller gör fel saker.

Angående Thunderbird, det är en e-postklient.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Hej på er! Den PC jag har hemma har dessvärre inte ett köpt operativsystem, vi har fått det installerat av en bekant när han...
Svar
13
· Visningar
1 136
Senast: Laban
·
A
IT & mobiler Får du virus på din dator, prova dessa saker i denna ordning: 1. Prova först att göra en systemåterställning. 2. Avaktivera ditt...
2 3
Svar
57
· Visningar
8 509

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp