Skicka med utrustning till foderhäst?

Skulle jag välja att ta en häst på foder istället för att köpa så finns antagligen en bekvämlighets-aspekt med i det, annars kan jag ju lika gärna köpa. Såsom jag ser det är just en fördel med fodervärdsskap att jag inte behöver ägna halva fodervärdstiden åt att prova ut sadel och att jag inte blir stående med grejer att ta hand om efteråt.

Då kanske det är lämpligare att hyra en häst istället? Dvs att betala en slant för bekvämligheten.

Jag är en sådan där hästägare som inte skickade med sadel när jag lånade ut en av mina hästar för några år sedan. Anledningen till det var helt enkelt att en av mina andra hade samma och då skulle jag själv ha stått utan. Däremot skickade jag med träns, täcken, benskydd etc, trots att den andra hästen hade samma storlek och således också kunde ha dem. Jag hade dock flera uppsättningar, vilket gjorde att det fungerade. Det är dock inget jag tycker att en fodervärd bör räkna med.
 
Länge sedan. Men har sett många beg stübbenannonser där de lovsjungs.
kanske inte är så längre. Tack och lov för det isf.
Det är väl klart de lovsjungs, säljaren vill ju ha sålt dem 😂

Jag gillar stubben men har tyvärr inte riktigt rätt hästtyp för att de äldre varianterna ska ligga bra.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Jag har lånat ut min ponny i sommar. Hade från början inte tänkt att göra det men blev tillfrågad från en bekants bekant som...
2
Svar
34
· Visningar
4 007
Senast: QueenLilith
·
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 321
Senast: animalasia
·
Ekonomi & Juridik Hej! Ska köpa en tre åring och kommer vetrinärbesikta samt röntga den innan köp. Priset är 100 " och är en hoppstammad valack, riden i...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 456
Utrustning Tidigare i år beställde jag barfotaboots till min häst. De var nya, men när jag fick dem var det rätt uppenbart att de hade varit hemma...
Svar
2
· Visningar
658
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp