Skicka passiersadel till Tyskland

lizzie

Trådstartare
Är det någon här som nyligen skickat sin Passiersadel till Passier i Tyskland?

Skickade ni privat, eller gick ni genom någon sadelutprovare/firma?

Utprovningen, för att få fram rätt mått (ang vidgning av bom), gjorde ni det själv eller med hjälp av sadelutprovare?

Hur lång tid tog det att få tillbaka sadeln?

Pris?

Blev ni nöjda med resultatet?

/Lizzie
 
Sv: Skicka passiersadel till Tyskland

Finns utprovare i Sverige som kan vidga Passierbom också.
 
Sv: Skicka passiersadel till Tyskland

Det tar sådan tid, har tagit omkr 3 månader båda gångerna! Tror inte de gjort något bra jobb heller! Har aldrig känt mig nöjd. Skickad till sist den på omstoppning till Sthlm. de gjorde ett kanonjobb men de kunde inte ställa om den tyvärr. De ringde till passier i Tyskland men de vill inte avslöja sina hemligheter.:devil: Kan man väl kanske förstå.... (Har inte skickat den direkt till Tyskl. någon gång utan genom firman där jag köpte sadeln)
 
Sv: Skicka passiersadel till Tyskland

Ingen mer som har några tips att delge mig?

/Lizzie
 
Sv: Skicka passiersadel till Tyskland

Jag gör ett försök till med att skicka sadeln till Tyskland, med en annan mellanhand. Får se om det gör någon skillnad!:D Ska ställa om den till en annan bomvidd, räknar med att det kostar ca.3000kr. Vet inte om jag är rätt ute då...
 
Sv: Skicka passiersadel till Tyskland

3000 kr Hm... PM:a mig gärna om vilken mellanhand du anlitar.

/Lizzie
 
Sv: Skicka passiersadel till Tyskland

Jag skickade min Passier G.G till Tyskland för två år sedan.

Jag skrev ut måttmallen på P.s hemsida, följde instruktionerna och skickade ned sadeln. Ca 8 v senare kom sadeln tillbaka till dörren med DHL, nybreddad, omstoppad och upputsad. Passier betalar returfrakten. jag tror att jag betalade 1900 inkl. frakten ned.

Sadeln satt som en smäck!
 
Sv: Skicka passiersadel till Tyskland

Jag skickade min Passier G.G till Tyskland för två år sedan.

Jag skrev ut måttmallen på P.s hemsida, följde instruktionerna och skickade ned sadeln. Ca 8 v senare kom sadeln tillbaka till dörren med DHL, nybreddad, omstoppad och upputsad. Passier betalar returfrakten. jag tror att jag betalade 1900 inkl. frakten ned.

Sadeln satt som en smäck!

Vad fick du betala för jobbet de gjorde med sadeln då?

Jag har skrivit ut måttmallen från P.s hemsida, ritade du in din hästs mått på ett tomt papper eller på mallen?

Har inte svårt att förstå instruktionerna på mallen, problemet är att veta att jag mäter på rätt ställen på pållan... :o

/Lizzie
 

Liknande trådar

Utrustning Nu ska det bli gjort. En av mina hoppsadlar - en gammal Passier Comet - ska skickas till Passier i Tyskland. Jag har haft sadeln i 4 år...
2
Svar
28
· Visningar
3 524
Senast: caballus
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 462
Senast: Hedinn
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 280
Senast: Hazel
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
17 305
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp