Skicka sadeln

M

mustbeforever

det är så att jag ska skicka en sadel och det bästa verkar ju vara med bussgods.(?)
Om sadeln ska skickas ca 50 mil från Norrbotten till Ångermanland och den är en vanlig allround hyffsat lätt, (vad väger dem?) Vad tror ni att det kan kosta? :confused:
Erfarenheter?
 
skicka den med bilspedition det kostar runt en hundralapp. Men jag rekomenderar det INTE om du ska skicka den till en okänd människa eftersom man inte kan skicka med postförskott så att man är säker på att få sina pengar.
 
Jag skickade en 15 kg westernsadel från Vara till Uppsala och det kostade 131 kr. På posten kostade det över 400 kr...
 
Jag har skickat två sadlar nu nyligen med bussgods och det kostade 99kr i frakt + 69kr i efterkravsavgift (samma som postförskott) Alltså 168kr. Fungerar toppen. Dessa sadlar vägde med emballage ca 6 kg st.
 
okej, jo jag har försökt tyda de där tabellerna men det gick inte så bra..
men det blir väl dyrare ju längre den ska åka?
 
Har också precis skickat sadel med posten, postförskott 10 kg.

Frakt + postförskottsavgift 210:-
 
Jag tycker att fördelen med bussgods är att mottagaren kan öppna emballaget och kontrollera varan INNAN man löser ut den, om avsändaren ber att det noteras på lappen man skriver på när man löser ut varan.
Det kan man inte när man ska lösa ut den mot postförskott.

Trevligt att kunna försäkra sig om att inte lösa ut något värdelöst för kanske flera tusen kronor!

Mvh San
 
Bussgods :bow: :bow: :bow:

Har skickat lite sadlar fram och åter då jag letat sadel och det är både billigt och bra att skicka med bussgods!
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Jag har lånat ut min ponny i sommar. Hade från början inte tänkt att göra det men blev tillfrågad från en bekants bekant som...
2
Svar
34
· Visningar
4 024
Senast: QueenLilith
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 210
Senast: geting
·
Hästmänniskan Jag hittar en del gamla inlägg gällande uppkörning för BE med hästtransport men jag är intresserad av erfarenheter från mer närtid. Jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 797
Senast: Mia_R
·
Anläggning Hej! Vi har en relativt jämn yta på vår gård där vi tänkte göra en budget versions ridbana. Ytan är ca 15x40 och är vanlig jord blandat...
Svar
8
· Visningar
1 681
Senast: Amk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Störiga saker vi stör oss på, del 33
  • Burkfisk
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp