Skicka unghäst på inridning

Tossa90

Trådstartare
Jag är i tankarna att skicka iväg min 3åring på inridning och har hittat flera
inridare som låter intressanta.

Men nu är det svåra och välja mellan dem.

någon som har tips på vad man ska fråga efter för att få en bra bild över hur de jobbar å andra saker som e viktiga å relevant å veta.
:)
 
När jag skickade iväg min dåvarande 4 åring på inridning så hörde jag runt med folk vilka de rekommenderade och varför. Sen när jag hade ett par namn hörde jag av mig till dem och frågade lite mer ingående.

Mina krav var att hästen skulle komma till mindre och lugnt stall, bra tid ute och en mjuk person som var van vid att jobba med hästar som var reaktiva i sitt sätt.
Hittade till slut ett stall som passade in och hästen var där två gånger med vila i mellan. Var jätte nöjd och om jag någon gång ska skicka iväg en häst på inridning så kommer jag absolut skicka den till samma ställe.
 

Liknande trådar

Träning Är i planerna att skaffa häst efter några års uppehåll. Ridit i hela mitt liv. Hyr nu lägenhet på gård med hästar så har möjlighet att...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
6 719
Senast: Mia_R
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 160
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 400
Senast: co-SMAD4
·
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
2 963

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp