Skidåkning i fjällen

Ajda

Trådstartare
Ni som gillar att åka skidor i svenska fjällen, vart åker ni helst?

Vi brukar åka 1-3 ggr/ år och favoritstället hittills är Klövsjö och Storhogna.
 
Jag har vart i Sälen (Lindvallen) tre gånger och är just nu i Branäs. Åkningen är helt klart bättre i Sälen men totalt sett hamnar Branäs på plussidan för oss som barnfamilj körandes från Skåne.

Har varit i Romme också förresten och det var oväntat bra för att vara så nära Stockholm där jag bodde förut. Jag tycker dock inte att åkningen håller för mer än max en långhelg.
 
Kirunafjällen i allmänhet och Riksgränsen i synnerhet är enligt mig utan konkurrens i Sverige! Bonus för närhet till Norge där det verkligen går att göra helt magiska turer :love: Det fanns liksom en anledning att jag hellre tågpendlade dit upp i 10 h än bilade i fyra för att åka i Hemavan/Tärna/Kittel under de fem år jag bodde i Umeå :D
 
För dagsturer åker vi till Romme och för längre åkning allra helst Trysil men en långweekend i Sverige med barn kör vi på Kläppen.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Alltså, jag gillar inte att däringa i affärer och har blivit allt kräsnare med jag vill ha av en tröja. Nu är jag inne på jobbet eller...
Svar
0
· Visningar
320
Senast: Cattis_E
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 152
Senast: LiviaFilippa
·
Katthälsa Har ni tandvårdsrutiner? Några bra produkter? Jag har varit nästan löjligt förskonad från katter med tandproblem hittills. Hanoo hade...
Svar
13
· Visningar
560
Senast: Sassy
·
Övr. Barn Eftersom jag och barnens pappa är mitt i en separation är sommarplanerna obefintliga. Sitter dock och funderar på om jag och barnen...
2
Svar
24
· Visningar
2 308

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp